Odnowione zostaną brzegi Kanału Piastowskiego i Mielińskiego, które znajdują się pomiędzy Świnoujściem a Zalewem Szczecińskim.
W ramach inwestycji na długości 13 kilometrów zostaną wyprofilowane skarpy kanału, a na nich ułożony narzut kamienny.
Podczas prac oczyszczono kanał z niewybuchów, a cała inwestycja jest prowadzona pod nadzorem ekologów, którzy m.in. przesadzają wartościowe rośliny, aby nie uległy zniszczeniu.
- Podczas remontu kanału Piastowskiego na torze wodnym ze Świnoujścia do Szczecina, ułożyliśmy prawie pół miliona ton kamieni - mówi Piotr Arabczyk z firmy Energopol.
- Stan zaawansowania kontraktu wynosi około 52%. Prace są bardzo mocno zaawansowane - dodaje Arabczyk.
W czasie wzmacniania brzegów kanału znaleziono m.in. parowy kafar. - Na brzeg udało się wydobyć maszynę parową z początku XX wieku - mówi Aleksander Ostasz, który ma nadzór archeologiczny nad inwestycją.
- Największą ciekawostką okazała się bardzo dziwna maszyna parowa - opowiada Ostasz.
To bardzo ważna inwestycja dla portu w Szczecinie. Umożliwi ona w przyszłości pogłębienie toru wodnego do 12.5 metra - mówi prezes portu Zbigniew Miklewicz.
- Kluczowy projekt pogłębienia toru wodnego jest strategiczną inwestycją dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście - dodaje Miklewicz.
Inwestycja ma zostać zakończona w połowie przyszłego roku.
Podczas prac oczyszczono kanał z niewybuchów, a cała inwestycja jest prowadzona pod nadzorem ekologów, którzy m.in. przesadzają wartościowe rośliny, aby nie uległy zniszczeniu.
- Podczas remontu kanału Piastowskiego na torze wodnym ze Świnoujścia do Szczecina, ułożyliśmy prawie pół miliona ton kamieni - mówi Piotr Arabczyk z firmy Energopol.
- Stan zaawansowania kontraktu wynosi około 52%. Prace są bardzo mocno zaawansowane - dodaje Arabczyk.
W czasie wzmacniania brzegów kanału znaleziono m.in. parowy kafar. - Na brzeg udało się wydobyć maszynę parową z początku XX wieku - mówi Aleksander Ostasz, który ma nadzór archeologiczny nad inwestycją.
- Największą ciekawostką okazała się bardzo dziwna maszyna parowa - opowiada Ostasz.
To bardzo ważna inwestycja dla portu w Szczecinie. Umożliwi ona w przyszłości pogłębienie toru wodnego do 12.5 metra - mówi prezes portu Zbigniew Miklewicz.
- Kluczowy projekt pogłębienia toru wodnego jest strategiczną inwestycją dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście - dodaje Miklewicz.
Inwestycja ma zostać zakończona w połowie przyszłego roku.