Maty antypoślizgowe skracają drogę hamowania, światła zapalają się, kiedy pieszy podchodzi do przejścia, a w jezdni zamontowane są odblaski.
Przy Szkole Podstawowej w Bezrzeczu powstało aktywne przejście dla pieszych. To jedno z dwudziestu miejsc w Polsce, gdzie w ten sposób starano się poprawić bezpieczeństwo.
Jak mówią mieszkańcy, w tym miejscu przyda się to bardzo. - Wielokrotnie widziałam, jak szybko wyjeżdżają zza zakrętu samochody i od razu jest przejście dla pieszych. Niektóre starsze dzieci same przechodzą, są też matki z dziećmi i to jest bardzo niebezpieczne - mówią mieszkańcy.
Przejście wybudowano w ramach konkursu Fundacji PZU. Niebezpieczne skrzyżowania zgłaszały samorządy, a mieszkańcy w głosowaniu internetowym wybierali, gdzie mają powstać.
- To poprawi bezpieczeństwo w tym rejonie, ale nie rozwiąże problemu - mówi naczelnik szczecińskiej drogówki Grzegorz Sudakow. - W obrębie skrzyżowania mamy trzy przejścia. Tylko jedno przejście jest dodatkowo oznakowane. Błąd polega na tym, że chcemy poprawić bezpieczeństwo, ale patrzymy na jedno przejście, a nie na całe skrzyżowanie.
Bezrzecze to jedyna lokalizacja w Zachodniopomorskiem, gdzie powstało aktywne przejście dla pieszych.
Jak mówią mieszkańcy, w tym miejscu przyda się to bardzo. - Wielokrotnie widziałam, jak szybko wyjeżdżają zza zakrętu samochody i od razu jest przejście dla pieszych. Niektóre starsze dzieci same przechodzą, są też matki z dziećmi i to jest bardzo niebezpieczne - mówią mieszkańcy.
Przejście wybudowano w ramach konkursu Fundacji PZU. Niebezpieczne skrzyżowania zgłaszały samorządy, a mieszkańcy w głosowaniu internetowym wybierali, gdzie mają powstać.
- To poprawi bezpieczeństwo w tym rejonie, ale nie rozwiąże problemu - mówi naczelnik szczecińskiej drogówki Grzegorz Sudakow. - W obrębie skrzyżowania mamy trzy przejścia. Tylko jedno przejście jest dodatkowo oznakowane. Błąd polega na tym, że chcemy poprawić bezpieczeństwo, ale patrzymy na jedno przejście, a nie na całe skrzyżowanie.
Bezrzecze to jedyna lokalizacja w Zachodniopomorskiem, gdzie powstało aktywne przejście dla pieszych.