Radio Szczecin » Region »

Pociąg do Szczecina utknął na trasie. "Baliśmy się o życie" [NOWE]

Pół tysiąca osób utknęło w pociągu Intercity "Czechowicz" z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego. Fot. Internauta
Pół tysiąca osób utknęło w pociągu Intercity "Czechowicz" z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego. Skład jest już na trasie, ale na miejsce przyjedzie z ponad 6-godzinnym opóźnieniem.
Powalone drzewo na torach. Sześć godzin opóźnienia [WIDEO]

Pół tysiąca osób utknęło w pociągu Intercity Czechowicz z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego. Jego lokomotywa została uszkodzona w okolicach Kłodawy, kiedy zahaczyła o o ...
Jego lokomotywa została uszkodzona w okolicach Kłodawy między Kutnem a Kołem, kiedy zahaczyła o obniżoną sieć trakcyjną. Przyczyną było drzewo, które spadło na sieć podczas wycinki prowadzonej przez osobę prywatną.

- Baliśmy się o życie - relacjonuje pasażer pociągu "Czechowicz". Jak mówi wracający z ferii pan Aleksander, strach był ogromny. - Usłyszeliśmy nagle bardzo głośne uderzenie po czym w okna i dach naszego wagonu zaczęły uderzać linie wysokiego napięcia. Zauważyliśmy, że zrywamy trakcję. Baliśmy się, żeby wielkie liny i kable nie poprzebijały naszych okien i nie wpadły do środka. Baliśmy się, że to jest pod napięciem - mówi.

Pan Aleksander z rodziną na własną odpowiedzialność opuścili pociąg, dostali się do Poznania. - Robiło się coraz zimniej i nie było już ogrzewania. Wyruszyliśmy polami do najbliższych zabudowań rolników, którzy pomogli nam i zawieźli nas Konina - mówi pan Aleksander.

Z Konina pan Aleksander dojechał taksówką do Poznania. Do stolicy Wielkopolski dostała się też część pasażerów "Czechowicza". Mogli się przesiąść, bo ekipom udało się udrożnić jeden tor, po którym przejechał pociąg Warszawa - Berlin.

"Czechowicz" z pozostałymi pasażerami też już ruszył w stronę Szczecina. Pociąg ma ponad sześć godzin opóźnienia. W Szczecinie miał być po 17, będzie około 23.50. Jak poinformowała nas rzeczniczka PKP Intercity Beata Czemerajda pociągiem wciąż podróżuje 50 pasażerów.

Pasażerowie dostali bezpłatny poczęstunek od PKP Intercity, mają też prawo do zwrotu połowy kosztów biletu.
Szczecin

Region

Zgłoś wyjazd. Policja skontroluje autokarZgłoś wyjazd. Policja skontroluje autokarRuszył 'Bezpieczny autobus'. Jak co roku, policjanci kontrolują autokary wożące dzieci ze Szczecina na wycieczki i obozy.» więcej Częściej się rozwodzimy i wyjeżdżamy "za pracą"Częściej się rozwodzimy i wyjeżdżamy "za pracą"Demografowie rozmawiali o sytuacji w naszym województwie. Co nas wyróżnia na tle kraju? Więcej rozwodów i więcej urodzeń poza małżeństwami oraz częstsze wyjazdy za granicę 'za pracą' - opowiada prof. Józefina Hrynkewicz z przewodnicząca R ...» więcej Chcieli "skrócić" cierpienia psa. Bulwersująca sprawa z GryficChcieli "skrócić" cierpienia psa. Bulwersująca sprawa z GryficChcieli 'skrócić' cierpienia psa, więc... bili go kijem i murarską kielnią: policjanci złapali parę sześćdziesięciolatków z Gryfic, którzy w miejskim parku próbowali zabić zwierzaka.» więcej Zderzenie na DK31Zderzenie na DK31Dwie osoby ranne w wypadku na drodze krajowej nr 31 w powiecie gryfińskim. Niedaleko miejscowości Lisie Pole samochód osobowy zderzył się z ciężarowym.» więcej Będzie można łatwiej dojechać nad BałtykBędzie można łatwiej dojechać nad BałtykOd początku wakacji - 24 czerwca pociągi wracają na linię kolejową Sławno-Darłowo.» więcej W hołdzie weteranom przemierzą całą Polskę [ZDJĘCIA, WIDEO]W hołdzie weteranom przemierzą całą Polskę [ZDJĘCIA, WIDEO]Rowerami przejadą około 600 kilometrów. Żołnierze ruszyli wcześnie rano z koszar 12. Brygady Zmechanizowanej w Szczecinie w V Rowerowy Rajd Weterana do Giżycka. To właśnie tam odbędą się w tym roku centralne obchody Dnia Weterana.» więcej Urząd Miejski zadba o czworonogiUrząd Miejski zadba o czworonogiPrzed głównym wejściem do magistratu wystawiono miskę z wodą.» więcej Wypadek i utrudnienia na szczecińskim PogodnieWypadek i utrudnienia na szczecińskim PogodnieWypadek na ul. Mickiewicza w Szczecinie. Na wysokości rynku Pogodno samochód zderzył się z tramwajem.» więcej Dłuższy areszt dla lidera "Zmiany"Dłuższy areszt dla lidera "Zmiany"O kolejne trzy miesiące przedłużono areszt dla szczecińskiego naukowca i polityka podejrzewanego o szpiegostwo - zdecydował warszawski Sąd Apelacyjny.» więcej Prof. Nowak: Imigranci są problemem, bo Europa zatraciła wartościProf. Nowak: Imigranci są problemem, bo Europa zatraciła wartościHistoryk, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego w 'Rozmowie pod Krawatem' tłumaczył, że zjawisko migracji na Starym Kontynencie nie jest nowe.» więcej
1234567

FOTOGALERIA

Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Fot. Weronika Łyczywek [Radio Szczecin]
Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin]
Muzeum Techniki. Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin]
Turniej jest rozgrywany na boisku Orlik przy ul. Siedleckiej. Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Zagaj [Radio Szczecin]
Eliminacje Netto Mini Mundialu w Międzyzdrojach. Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin]
Wyższa Szkoła Policji w Oranienburgu koło Berlina. Fot. Weronika Łyczywek [Radio Szczecin]
© Polskie Radio Szczecin SA. Wszystkie prawa zastrzeżone.Regulamin korzystania z portaluPolityka prywatnościBiuletyn Informacji Publicznej
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej "Polityce prywatności".