Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020". Jej wartość wynosi około 1 miliarda 385 milionów złotych, z czego 85% pochodzi ze środków unijnych. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020". Jej wartość wynosi około 1 miliarda 385 milionów złotych, z czego 85% pochodzi ze środków unijnych. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Rządowy projekt ustawy o inwestycjach w zakresie budowy lub przebudowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12.5 metra już po pierwszym czytaniu. Komisja przyjęła projekt jednogłośnie.
Inwestycja ma ułatwić dostęp do portu morskiego w Szczecinie oraz do portów Zalewu Szczecińskiego. Oznacza to korzyści dla portów i dla państwa polskiego.

- To da portom i armatorom większe zyski. Dotychczas odprawiano tu 10 tysięcy statków o nośności do 20 tys. ton. W wyniku tego pogłębienia, po roku 2022 będzie mogło zawijać 15 tysięcy statków, będzie znacznie większa wydolność. Będą to statki o większej wyporności, nawet do 40 tysięcy ton. Do Szczecina będą też mogły zawijać większe statki turystyczne, do 3 tysięcy pasażerów - wylicza wiceminister gospodarki, Jerzy Materna.

Wiceminister powiedział, że na dobrej drodze jest także budowa portu kontenerowego w Świnoujściu, który dzięki wpływom z akcyzy ma przynieść dodatkowe 3% dochodów z odpraw do budżetu państwa.

- Tor będzie większy i szerszy. Więcej towarów będzie można przesyłać do Szczecina, a potem - po przywróceniu czwartej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej - by można używać jej w głąb kraju - dodaje Materna.

Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020". Jej wartość wynosi około 1 miliarda 385 milionów złotych, z czego 85% pochodzi ze środków unijnych.

Jerzy Materna powiedział, że prace nad ustawą zostały przyspieszone po to, by zapewnić wypłatę ostatniej raty w roku 2020 ze środków unijnych a nie z budżetu. Zapewnił, że mimo braku planów zagospodarowania przestrzennego, wszystkie procedury środowiskowe zostaną zachowane.

Budowa ruszyć ma w pierwszym kwartale przyszłego roku i zostać zakończona w 2022 roku.
Jerzy Materna: - To da portom i armatorom większe zyski. Dotychczas odprawiano tu 10 tysięcy statków o nośności do 20 tys. ton. W wyniku tego pogłębienia, po roku 2022 będzie mogło zawitać 15 tysięcy statków, będzie znacznie większa wydolność. Będą to sta
Jerzy Materna: - Tor będzie większy i szerszy. Więcej towarów będzie można przesyłać do Szczecina, a potem - po przywróceniu czwartej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej - by można używać jej w głąb kraju.
Jerzy Materna powiedział, że prace nad ustawą zostały przyspieszone po to, by zapewnić wypłatę ostatniej raty w roku 2020 ze środków unijnych a nie z budżetu. Zapewnił, że mimo braku planów zagospodarowania przestrzennego, wszystkie procedury środowiskowe

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty