Do portu morskiego w Policach przypłynął największy w jego historii zbiornikowiec. Jednostka o nazwie "Trammo Paris" ma 154 metry długości i 26 m szerokości, a jej nośność to 18 tysięcy ton.
Jaki informuje Tomasz Panas - prezes zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police, na statek ładowany jest amoniak.
- To jest statek specjalistyczny do przewozu materiałów niebezpiecznych, jakim jest amoniak. Zostanie załadowany około 13,6 tysięcy ton amoniaku. Firma, która kupiła od nas surowiec, będzie go rozładowywać w dwóch miejscach - mówi Panas.
Tak duża jednostka mogła wpłynąć dzięki pogłębieniu portu do 9,5 metra. Teraz przy nabrzeżu mogą cumować jednostki o takim samym zanurzeniu, jak na torze wodnym Szczecin-Świnoujście.
- Mamy pogłębiony tor wodny do 9,5 m, dlatego statek o takim tonażu mógł tutaj wpłynąć i zabrać tyle amoniaku. Mamy w planach przedłużenie tego nabrzeża i wtedy będzie można cumować 25-tysięczniki czy nawet większe statki - mówi prezes zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police.
Roczne przeładunki Portu Morskiego w Policach to około 2,5 miliona ton ładunków.
- To jest statek specjalistyczny do przewozu materiałów niebezpiecznych, jakim jest amoniak. Zostanie załadowany około 13,6 tysięcy ton amoniaku. Firma, która kupiła od nas surowiec, będzie go rozładowywać w dwóch miejscach - mówi Panas.
Tak duża jednostka mogła wpłynąć dzięki pogłębieniu portu do 9,5 metra. Teraz przy nabrzeżu mogą cumować jednostki o takim samym zanurzeniu, jak na torze wodnym Szczecin-Świnoujście.
- Mamy pogłębiony tor wodny do 9,5 m, dlatego statek o takim tonażu mógł tutaj wpłynąć i zabrać tyle amoniaku. Mamy w planach przedłużenie tego nabrzeża i wtedy będzie można cumować 25-tysięczniki czy nawet większe statki - mówi prezes zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police.
Roczne przeładunki Portu Morskiego w Policach to około 2,5 miliona ton ładunków.