Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Do majówki remont torowiska na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego będzie skończony - powiedział Radiu Szczecin wykonawca robót, firma Energopol. Już po raz drugi wymienia tam pękające spawy.
Żeby się do nich dostać, wykonawca musiał rozkopać torowisko. Powstały długie na kilkadziesiąt i głębokie na kilka centymetrów koleiny, które czekają na zalanie asfaltem. Prace na torowisku miały się zakończyć pod koniec ubiegłego roku.

Jak zapewnia dyrektor techniczny Energopolu - Jerzy Geniusz: "tym razem nie będzie kolejnych opóźnień choć poprawki mogą się zdarzyć".

- Najpierw torowisko się betonuje, dopiero potem asfalt. Po tym betonie nie powinno się jeździć przez 12 godzin. Tramwaje nie robią krzywdy, ale kiedy przejedzie autobus i wjedzie w to kołem, to musimy poprawiać - mówi Geniusz.

Po zakończeniu robót miasto będzie wnioskować o przedłużenie gwarancji - mówi Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

- Po odbiorze wszystkich elementów, które zostały wykonane przez firmę Energopol, będziemy oczekiwać od wykonawcy przedłużenia gwarancji o kolejne 3 lata - tłumaczy Pieczyńska.

Budowa oddanego do użytku w 2015 roku torowiska kosztowała około 80 milionów złotych. W styczniu 2016 tory i spawy zaczęły pękać a tramwaje nie mogły po nich jeździć. Energopol naprawił wtedy prawie 100 spoin metodą elektryczną. Teraz na żądanie miasta robi to ponownie w technologii termitowej.
Jak zapewnia dyrektor techniczny Energopolu - Jerzy Geniusz: "tym razem nie będzie kolejnych opóźnień choć poprawki mogą się zdarzyć".
Po zakończeniu robót miasto będzie wnioskować o przedłużenie gwarancji - mówi Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty