Jest wyposażony m.in. w nowoczesny monitoring, a obraz z kamer może być też podglądany w centrali ruchu. W środę w zajezdni Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica" zaprezentowany został najbardziej nowoczesny i ekologiczny autobus, który niebawem wyjedzie na nasze ulice.
Pojazd jest wyposażony w amerykański system hybrydowy - informuje Adam Milewski, przedstawiciel producenta - spółki Solaris.
- Autobus wykorzystuje silnik spalinowy tylko i wyłącznie do napędu prądnicy. Nie służy do napędu kół. To jest silnik o pojemności tylko 4,5 litra. Dla porównania w innych autobusach jest to silnik 11-litrowy - mówi Milewski.
Takich nowoczesnych autobusów będzie więcej - dodaje Krzysztof Putiatyński, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica".
- Cała partia to 16 autobusów. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to na przełomie listopada i grudnia te pojazdy pojawią się na terenie miasta - mówi Putiatyński.
Wrażeniami z próbnego przejazdu podzielił się z nami kierowca autobusu.
- Jest to mały silnik, jednak ma lepsze przyśpieszenie i moc. Jest ciszej, przyjemnie się tym jedzie - mówi kierowca.
16 hybrydowych autobusów będzie kosztowało łącznie 41 milionów złotych.
- Autobus wykorzystuje silnik spalinowy tylko i wyłącznie do napędu prądnicy. Nie służy do napędu kół. To jest silnik o pojemności tylko 4,5 litra. Dla porównania w innych autobusach jest to silnik 11-litrowy - mówi Milewski.
Takich nowoczesnych autobusów będzie więcej - dodaje Krzysztof Putiatyński, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica".
- Cała partia to 16 autobusów. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, to na przełomie listopada i grudnia te pojazdy pojawią się na terenie miasta - mówi Putiatyński.
Wrażeniami z próbnego przejazdu podzielił się z nami kierowca autobusu.
- Jest to mały silnik, jednak ma lepsze przyśpieszenie i moc. Jest ciszej, przyjemnie się tym jedzie - mówi kierowca.
16 hybrydowych autobusów będzie kosztowało łącznie 41 milionów złotych.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Dostarczenie tego jednego egzemplarza akurat teraz to kiełbasa wyborcza i mydlenie oczu. Podobnie było parę lat temu, jak Szczecinianie w zorganizowanym na szybkości festynie "witali" tramwaj, który nawet nie miał po czym jeździć.
Czy prezentacja hybrydowego autobusu przez aktualnego Prezydenta Miasta nie stanowi czasem elementu Kampanii Wyborczej ???
W/g mnie zdecydowanie tak - oj... nie ładnie. Stare porzekadło mówi że "Chytry dwa razy traci".
Swietny zakup, ale nie powinien kosztowac wiecej niz 10% w stosunku do normalnego, a kosztuje 2x tyle. Przeciez nie ma skrzyni biegow tylko pradnice. Czy ten superkondensator i silniki elektryczne na osiach tyle kosztuja??? Ok. 1.300.000zl??? tyle co nowy autobus. Gdzie tu zdrowy rozsadek???