Cztery nowe samochody elektryczne trafiły do zachodniopomorskiej policji. Są to pierwsze oznakowane radiowozy o ekologicznym napędzie w Polsce.
Do samochodów kupiono też trzy stacje ładowania - proces trwa 3-5 godzin. Jak mówi Paweł Mirowski, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie - auta pozwolą dojechać we wszystkie miejsca, gdzie będzie potrzebna interwencja.
- Początkowo auta, które były kupowane miały zasięg nieco ponad 100 kilometrów. A tutaj zasięg należy wskazywać w setkach kilometrów. Koszt eksploatacji, koszt "zatankowania" elektryków [samochodów elektrycznych - przyp. red.] to około 9 złotych na 100 kilometrów - zaznaczył prezes Mirowski.
Andrzej Dziemianko, komendant policji w Szczecinku dodaje, że dzięki tej inwestycji patrole policji będą bardziej przyjazne środowisku.
- Jeżeli słyszymy o wszystkich skutkach klimatycznych, ekologicznych, to jest to kierunek, od którego nie ma odwrotu - powiedział komendant Dziemianko.
Dwa samochody trafią do komendy miejskiej w Szczecinie, jeden do wojewódzkiej, a jeden do Szczecinka.
Jeden z nich wykorzystywany będzie do przewożenia psów policyjnych.
Samochody kupiono dzięki dofinansowaniu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie. Kosztowały 670 tysięcy złotych, fundusz dofinansował 470 tysięcy.
- Początkowo auta, które były kupowane miały zasięg nieco ponad 100 kilometrów. A tutaj zasięg należy wskazywać w setkach kilometrów. Koszt eksploatacji, koszt "zatankowania" elektryków [samochodów elektrycznych - przyp. red.] to około 9 złotych na 100 kilometrów - zaznaczył prezes Mirowski.
Andrzej Dziemianko, komendant policji w Szczecinku dodaje, że dzięki tej inwestycji patrole policji będą bardziej przyjazne środowisku.
- Jeżeli słyszymy o wszystkich skutkach klimatycznych, ekologicznych, to jest to kierunek, od którego nie ma odwrotu - powiedział komendant Dziemianko.
Dwa samochody trafią do komendy miejskiej w Szczecinie, jeden do wojewódzkiej, a jeden do Szczecinka.
Jeden z nich wykorzystywany będzie do przewożenia psów policyjnych.
Samochody kupiono dzięki dofinansowaniu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie. Kosztowały 670 tysięcy złotych, fundusz dofinansował 470 tysięcy.
- Początkowo auta, które były kupowane miały zasięg nieco ponad 100 kilometrów. A tutaj zasięg należy wskazywać w setkach kilometrów. Koszt eksploatacji, koszt "zatankowania" elektryków [samochodów elektrycznych - przyp. red.] to około 9 złotych na 100 ki
Dodaj komentarz 3 komentarze
Leaf ma 389 km zasięgu, w cyklu miejskim, więc nie jest najgorzej, ale jeśli zabraknie prądu w czasie pościgu, dosłownie, to może być niewesoło.
Samochody elektryczne są konieczne i brawo dla Policji za decyzję oraz wsparcie WFOŚiGW , zakup samochodów udał się przy współpracy z Nissan Polmotor ze Szczecina.
- Halo Policja Szczecinek ?
-Tak słucham...
- Mąż chce mnie zabić siekierą...
- Ok, już się ładujemy i .... będziemy za 3-5 h !
I teraz pytanie ; jeżeli WIOŚ dofinansował zakup i budowę stacji ładowania to czy będzie ona powszechnie dostępna dla innych użytkowników ewentualnych aut z okolic Szczecinka !?