Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

Wzrost cen biletów na promach do Szwecji oraz duże problemy dla małych armatorów i żeglugi przybrzeżnej - to największe zagrożenia, jakie niesie unijna dyrektywa zmuszająca statki pływające po Bałyku do ograniczenia emisji siarki. We wtorek w tej sprawie
Wzrost cen biletów na promach do Szwecji oraz duże problemy dla małych armatorów i żeglugi przybrzeżnej - to największe zagrożenia, jakie niesie unijna dyrektywa zmuszająca statki pływające po Bałyku do ograniczenia emisji siarki. We wtorek w tej sprawie
Wzrost cen biletów na promach do Szwecji oraz duże problemy dla małych armatorów i żeglugi przybrzeżnej - to największe zagrożenia, jakie niesie unijna dyrektywa zmuszająca statki pływające po Bałyku do ograniczenia emisji siarki. We wtorek w tej sprawie marszałek województwa spotkał się m.in. z przedstawicielami stoczni i armatorów.
Dyrektywa siarkowa, którą przyjął Parlament Europejski, wejdzie w życie za dwa lata. Zgodnie z zaostrzonymi przepisami, każdy statek będzie musiał albo być wyposażony w specjalny filtr na kominie, albo używać paliwa o niskiej zawartości siarki.

Marszałek województwa zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz powiedział jasno: po wprowadzeniu tych ograniczeń gospodarka naszego regionu stanie się mniej konkurencyjna.

Paweł Szynkaruk dyrektor Polskiej Żeglugi Morskiej szacuje, że przystosowanie samych promów Unity Line do wymogów dyrektywy siarkowej będzie bardzo kosztowne.

- Skutkiem tego dla regionu będzie zmniejszenie liczby turystów pływających na promach, a także ładunków nimi przewożonych - wymieniał Szynkaruk.

Po spotkaniu marszałek zadeklarował, że zwróci się do polskich europosłów, aby jeszcze raz zajęli się sprawą dyrektywy.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty