Apka, blog, e-book, hejt, hipster, mem, media społecznościowe, post, postprawda - to tylko niektóre z 22 haseł wydanego właśnie "Interpretatywnego słownika terminów kulturowych 2.0". Książka w niezwykle interesujący i w gruncie rzeczy mało słownikowy sposób prezentuje pojęcia związane ze współczesną kulturą audiowizualną oraz mediami cyfrowymi. Redaktorzy tomu i autorzy haseł podjęli się zadania trudnego, gdyż - jak w słowie od wydawcy pisze Urszula Pańka, dyrektor Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli - "...cechą nowoczesności, w tym zwłaszcza współczesnych mediów jest ich płynność, labilność, zmienność, ulotność. To, co dziś wydaje się być ważne, jutro może stracić aktualność." Jaki więc był pomysł na przedstawienie zjawisk, które ciągle się zmieniają? - o tym z redaktorami książki: Jerzym Madejskim i Sławomirem Iwasiowem - pracownikami Instytutu Polonistyki, Kulturoznawstwa i Dziennikarstwa Uniwersytetu Szczecińskiego - rozmawia Agata Rokicka.