Jest już studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Autorzy opracowania przygotowali trzy warianty rozbudowy, do tego m.in. wyliczenia, analizę rynku usług transportowych, stanu infrastruktury, taboru, czy spodziewaną liczbę pasażerów. Koszt całości to około 600 mln zł. 85 proc. wydatków ma pokryć Unia Europejska. Jeśli plany uda się zrealizować to pozwoli to dobrze skomunikować 800 tys. mieszkańców na dosyć rozległym obszarze. Jakie są realne szanse na realizację tej inwestycji? Czy uruchomienie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej realnie zmniejszyło by ruch na drogach? Wreszcie czy jeden wspólny bilet zachęci mieszkańców do takiej formy komunikacji.
Goście:
Michał Przepiera - zastępca prezydenta Szczecina do spraw inwestycji oraz strategii rozwoju miasta
Roman Walszkowski - dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Maciej Sochanowski - wiceprezes szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Daniel Paszun - Kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego w Zachodniopomorskim Urzędzie Marszałkowskim
Jakub Pisański - zastępca burmistrza Polic
Michał Przepiera - zastępca prezydenta Szczecina do spraw inwestycji oraz strategii rozwoju miasta
Roman Walszkowski - dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Maciej Sochanowski - wiceprezes szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Daniel Paszun - Kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego w Zachodniopomorskim Urzędzie Marszałkowskim
Jakub Pisański - zastępca burmistrza Polic