Coraz więcej stref pieszych, coraz więcej rowerów i ścieżek rowerowych - polskie miasta powoli wprowadzają kolejne formy ograniczania ruchu w centrach. Wzorują się na rozwiązaniach stosowanych np. w Paryżu, Berlinie czy Pradze. W Krakowie samochody mają zakaz wjazdu na Stary Rynek. W Katowicach w okolicach dworca. W Szczecinie są już strefy, w których kierowcy mogą się poruszać tylko z prędkością 30km/h, powstaje też pierwszy parking Park&Ride. Alternatywą dla samochodów ma być rozbudowana w ostatnim czasie sieć komunikacji miejskiej m.in. o Szybki Tramwaj. Miasto szykuje też budowę torów tramwajowych w kierunku Mierzyna a także połączenie ulicy Wojska Polskiego z pętlą przy ulicy Arkońskiej. Czy pomysły te spowodują masowe przesiadanie się z samochodów do tramwajów i na rowery? Jak zmienić mentalność kierowców? Czy dzięki tym rozwiązaniom będziemy mieli czystsze powietrze i stan naszego zdrowia poprawi się?
Goście:
doc. Małgorzata Puc - Wydział Botaniki Uniwersytetu Szczecińskiego
Marcin Charęza - kierownik Zespołu d/s Organizacji Ruchu Urzędu Miasta w Szczecinie
Arkadiusz Kuzio – Akademia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Szczecinie
Dr inż. Krystian Pietrzak, Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Akademii Morskiej w Szczecinie
doc. Małgorzata Puc - Wydział Botaniki Uniwersytetu Szczecińskiego
Marcin Charęza - kierownik Zespołu d/s Organizacji Ruchu Urzędu Miasta w Szczecinie
Arkadiusz Kuzio – Akademia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Szczecinie
Dr inż. Krystian Pietrzak, Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Akademii Morskiej w Szczecinie