Nie był idealny, ale do dziś jest kochany. Ciekło mu z silnika, łatwo się psuł, był zbyt ciężki, ale co z tego. Dziś jest legendą. Produkowany w Szczecinie Junak świętuje 60. urodziny.
Muzeum Techniki i Komunikacji przygotowało z tej okazji wystawę, której eksponatem specjalnym jest – pokazywany po raz pierwszy – bagażowy trójkołowy Junak B-20.
Junak produkowany był w Szczecińskiej Fabryce Motocykli (późniejszej Fabryce Mechanizmów Samochodowych Polmo) między 1956 a 1965 rokiem. Z taśm produkcyjnych zeszło ponad 90 tysięcy sztuk kultowego dziś motoru: a były wśród nich modele rajdowe, crossowe, bagażowe, a nawet de Luxe, na specjalne zamówienie ze Stanów Zjednoczonych.
Czasem nazywany jest „polskim Harleyem” ze względu na charakterystyczny i rozpoznawalny, tak jak u amerykańskiej legendy szos – dźwięk, wydobywający się z rury wydechowej.
Muzeum Techniki i Komunikacji przygotowało z tej okazji wystawę, której eksponatem specjalnym jest – pokazywany po raz pierwszy – bagażowy trójkołowy Junak B-20.
Junak produkowany był w Szczecińskiej Fabryce Motocykli (późniejszej Fabryce Mechanizmów Samochodowych Polmo) między 1956 a 1965 rokiem. Z taśm produkcyjnych zeszło ponad 90 tysięcy sztuk kultowego dziś motoru: a były wśród nich modele rajdowe, crossowe, bagażowe, a nawet de Luxe, na specjalne zamówienie ze Stanów Zjednoczonych.
Czasem nazywany jest „polskim Harleyem” ze względu na charakterystyczny i rozpoznawalny, tak jak u amerykańskiej legendy szos – dźwięk, wydobywający się z rury wydechowej.