Część uczniów ucieszyła się przedwcześnie - matematyka na maturze pozostaje. Czasowe zawieszenie egzaminu z matematyki było jednym z wniosków z raportu Najwyższej Izby Kontroli, opublikowanego w ostatnich dniach dniach. Ministerstwo Edukacji Narodowej odpowiedziało NIK-owi błyskawicznie - maturzyści nadal będą musieli się mierzyć z królową nauk.
Ale raport, bardzo krytyczny w stosunku do procesu edukacji matematycznej w polskich szkołach - i tak wywołał burzę. Zwrócił bowiem powszechną uwagę na fakt znany, ale nie traktowany wystarczająco poważnie.
Poziom nauczania matematyki z roku na rok spada. Co szósty maturzysta nie zdaje egzaminu z tego przedmiotu, prawie połowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych na świadectwie miała z tego przedmiotu tylko ocenę dopuszczającą. Powszechna jest opinia, iż osobom, niezainteresowanym naukami ścisłymi matematyka w życiu do niczego nie jest potrzebna, a więc nie ma sensu tracić czas na jej naukę.
Raport NIK wskazuje natomiast, że edukacja matematyczna na wysokim poziomie podnosi konkurencyjność gospodarek, sprzyja innowacyjności i wzrostowi produktywności.
Ale raport, bardzo krytyczny w stosunku do procesu edukacji matematycznej w polskich szkołach - i tak wywołał burzę. Zwrócił bowiem powszechną uwagę na fakt znany, ale nie traktowany wystarczająco poważnie.
Poziom nauczania matematyki z roku na rok spada. Co szósty maturzysta nie zdaje egzaminu z tego przedmiotu, prawie połowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych na świadectwie miała z tego przedmiotu tylko ocenę dopuszczającą. Powszechna jest opinia, iż osobom, niezainteresowanym naukami ścisłymi matematyka w życiu do niczego nie jest potrzebna, a więc nie ma sensu tracić czas na jej naukę.
Raport NIK wskazuje natomiast, że edukacja matematyczna na wysokim poziomie podnosi konkurencyjność gospodarek, sprzyja innowacyjności i wzrostowi produktywności.