Radio Szczecin » Spór w kinie
"Zimna wojna". Mat. dystrybutora
"Zimna wojna". Mat. dystrybutora
„Zimna wojna” polskim kandydatem do Oscara

Wszystko zgodnie z planem. Komisja Oscarowa wybrała „Zimną wojnę” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego jako polskiego kandydata do Oscara w kategorii Film Nieanglojęzyczny. Pawlikowski zdobył już to wyróżnienie za „Idę” i był to pierwszy Oscar dla Polski w tej kategorii w historii.

Komisja Oscarowa powołana przez dyrektora PISF Radosława Śmigulskiego zdecydowała, że "Zimna wojna" Pawła Pawlikowskiego będzie reprezentować Polskę w rywalizacji o Oscara w kategorii Film Nieanglojęzyczny. W komisji oscarowej zasiedli Jan A.P. Kaczmarek (przewodniczący), Radosław Śmigulski, Stefan Laudyn, Barbara Hollender, Dorota Kobiela, Maria Sadowska, Anna Wydra, Michał Oleszczyk, Urszula Śniegowska, Mateusz Werner, Anna Ferens, Małgorzata Szczepkowska-Kalemba i Ernest Bryll. Komisja podjęła decyzję jednogłośnie i jednomyślnie.

„Zimna wojna” – spełniona artystycznie, uniwersalna opowieść o miłości niemożliwej, wpisanej w burzliwą historię Polski XX wieku. Film Pawła Pawlikowskiego urzeka mistrzostwem realizacji, znakomitym aktorstwem i unikalnym wykorzystaniem motywów polskiej muzyki ludowej. Dotychczasowe sukcesy filmu na arenie międzynarodowej z pewnością pomogą w dalszych działaniach promocyjnych - napisano w uzasadnieniu wyboru kandydata przez Komisję Oscarową.

„Zimna wojna” swoją premierę miała na festiwalu w Cannes, gdzie film startował w konkursie głównym i zdobył nagrodę dla najlepszego reżysera. W sobotę „Zimna wojna” otrzymała Złote Lwy festiwalu w Gdyni. Północnoamerykańska premiera odbyła się na festiwalu w Toronto.

W Polsce film obejrzało już ponad 800 tysięcy widzów. Amerykańska prasa już od wielu tygodni widziała „Zimną wojnę” jako polskiego kandydata do Oscara i faworyta kategorii doceniającej filmy nieanglojęzyczne.

15 argumentów, które czynią „Zimną wojnę” poważnym oscarowym kandydatem:

1. Film ma silnego amerykańskiego dystrybutora i wejdzie do kin w USA w grudniu
2. Tym partnerem/dystrybutorem jest cenione i dobrze radzące sobie w oscarowych grach studio Amazon
3. Scenariusz filmu jest ciekawy i poruszający, a historia doskonale będzie zrozumiana w USA
4. Paweł Pawlikowski otrzymał za „Zimną wojnę” nagrodę za reżyserię na festiwalu w Cannes, gdzie film miał swoją światową premierę
5. „Zimna wojna” swoją północnoamerykańską premierę ma na festiwalu w Toronto, najważniejszym festiwalu filmowym na tym kontynencie
6. Film odniósł ogromny sukces w polskich kinach, gromadząc blisko 800 tysięcy widzów
7. Film prezentowany będzie na wszystkich liczących się filmowych rynkach świata
8. W Wielkiej Brytanii film poradził sobie w kinach bardzo dobrze, a z tego kraju pochodzi znacząca liczba członków Amerykańskiej Akademii Filmowej
9. Film zebrał i cały czas zbiera bardzo dobre recenzje
10. Przez media amerykańskie „Zimna wojna” wymieniana jest już dziś w gronie poważnych kandydatów do Oscara
11. O szansach na nominację do Oscara mówi się także w przypadku zdjęć Łukasza Żala oraz odtwórczyni głównej roli Joanny Kulig
12. Jest to nowy film Pawła Pawlikowskiego, laureata Oscara za „Idę”
13. Pawlikowski to twórca rozpoznawalny i charyzmatyczny, o dużym międzynarodowym dorobku
14. Dobrze promocji „Zimnej wojny” zrobiło zamieszanie z Tomaszem Kotem i jego niedoszła rola w filmie o Bondzie
15. Jesienią „Zimna wojna” odwiedzi wiele festiwali, będzie często walczyła o nagrody podsumowujące rok filmowy (m.in. Europejskie Nagrody Filmowe), a to oznacza że o filmie będzie się pisało i mówił w kraju, a przede wszystkim poza jego granicami.

Już dziś „Zimna wojna” ma grona poważnych konkurentów do tej kategorii. Wśród poważnych kandydatów znajdują się m.in.: „Girl” z Belgii, „Winni” z Danii, „Syn wędrownych ptaków” z Kolumbii”, „Płomienie” z Korei Południowej, „Kafarnaum” z Libii, „Roma” z Meksyku, „Dziedziczki” z Paragwaju, „Îmi este indiferent daca în istorie vom intra ca barbarii” z Rumunii, „Granica” ze Szwecji, „Piękna i bestie” z Tunezji, „Dzika grusza” z Turcji, „Donbas” z Ukrainy, „Schyłek dnia” z Węgier, „Nie jestem czarownicą” z Wielkiej Brytanii. W sumie o dziewięć miejsc na skróconej liście, potem pięć nominacji do Oscara i w końcu Amerykańską Akademię Filmową rywalizować będzie około 90 filmów zgłoszonych przez narodowe kinematografie.

Skrócona lista kandydatów do nominacji w kategorii Film Nieanglojęzyczny pojawił się prawdopodobnie w połowie grudnia. Nominacje do 91. edycji Oscarów poznamy 22 stycznia 2019 roku, nagrody zostaną wręczone 24 lutego 2019 roku.

43. FPFF "Zimna wojna" najlepsza. Lista laureatów

Złote Lwy 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych otrzymał film "Zimna wojna". Srebrne Lwy dla "Kamerdynera", a "Kler" i "7 uczuć" zdobyły Nagrody Specjalne. Za aktorskie role pierwszoplanowe doceniono Grażynę Błęcką-Kolską i Adama Woronowicza.

ZŁOTE LWY
"Zimna wojna" reżyseria Paweł Pawlikowski oraz producenci Ewa Puszczyńska i Tanya Seghatchian

SREBRNE LWY
"Kamerdyner" reżyseria Filip Bajon, producenci Olga Bieniek i Mirosław Piepka

REŻYSERIA
Adrian Panek za film "Wilkołak"

NAGRODA SPECJALNA
"Kler" reżyseria Wojciech Smarzowski
Uzasadnienie: za podjęcie ważnego społecznie tematu.

"7 uczuć" reżyseria Marek Koterski
Uzasadnienie: za wykreowanie autorskiej wizji świata.

PIERWSZOPLANOWA ROLA KOBIECA
Grażyna Błęcka-Kolska za film "Ułaskawienie"

PIERWSZOPLANOWA ROLA MĘSKA
Adam Woronowicz za film "Kamerdyner"

SCENARIUSZ
Jan Jakub Kolski za film "Ułaskawienie"

DŹWIĘK
Maciej Pawłowski, Mirosław Makowski za film "Zimna wojna"

MONTAŻ
Jarosław Kamiński za film "Zimna wojna"

ZDJĘCIA
Jakub Kijowski za film "Fuga"
Jacek Podgórski za film "Krew Boga"

SCENOGRAFIA
Jagna Janicka za film "Kler"

MUZYKA
Antoni Komasa-Łazarkiewicz za filmy "Wilkołak" i "Kamerdyner"

DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA
Olgierd Łukaszewicz za film "Jak pies z kotem"

DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA
Aleksandra Konieczna za film "Jak pies z kotem"

KOSTIUMY
Monika Onoszko za film "Ułaskawienie"

CHARAKTERYZACJA
Mira Wojtczak, Ewa Drobiec za film "Kamerdyner"

DEBIUT REŻYSERSKI LUB DRUGI FILM
Agnieszka Smoczyńska za film "Fuga"

KONKURS INNE SPOJRZENIE
Nagroda Złoty Pazur: "Nina" reżyseria Olga Chajdas, produkcja Dariusz Pietrykowski
Uzasadnienie: za osobisty ton wypowiedzi, eksplorację tematu mało obecnego w polskim kinie i znakomitą realizację.

Wyróżnienie: "Monument" reżyseria Jagoda Szelc
Uzasadnienie: za nowatorską narrację filmową i konsekwentne podążanie własną drogą twórczą.

NAGRODA PUBLICZNOŚCI
"Kler" reż. Wojtek Smarzowski

PLATYNOWE LWY - NAGRODA ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI
Jerzy Skolimowski

„Jeszcze dzień życia” powalczy o Oscara

Nie tylko „Zimna wojna” będzie rywalizowała o Oscara dla polskiej kinematografii. O nagrodę Amerykańskiej Akademii Filmowej dla pełnometrażowej animacji zabiegał będzie też film „Jeszcze dzień życia” w reżyserii Damiana Nenowa i Raula de la Fuente. Film będzie miał swoją amerykańską premierę już w październiku.

„Jeszcze dzień życia” to film, który powstał na podstawie książki Ryszarda Kapuścińskiego. To historia reportera szukającego prawdy o wojnie, oraz o jego śmiertelnie niebezpiecznej podróży przez Angolę. Akcja rozgrywa się w 1975 roku w tym szarpanym wojną kraju. Podczas wyprawy Kapuściński zdaje sobie sprawę, że jest świadkiem wydarzeń, których znaczenie będzie wymagać wyjścia poza rolę obserwatora. To pozwoli mu narodzić się ponownie zarówno jako pisarz jak i człowiek. W animacji z elementami dokumentalnymi, publiczność zostaje przeniesiona z Kapuścińskim na wojenny front, aby lepiej zrozumieć towarzyszące mu emocje: strach, szaleństwo, panikę i wszechogarniającą samotność ­– przeczytać można w oficjalnym streszczeniu.

To Raul de la Fuente zgłosił się z propozycją współpracy do Studia Platige Image i zaproponował przeniesienie na ekran książki Kapuścińskiego. Prace nad tą śmiałą, oryginalną i wyjątkową animacją z elementami dokumentu trwały od 2010 roku. Film nakręcono technologią motion capture – czyli animacją powstałą na bazie ruchu aktorów, którzy uprzednio zagrali sceny poddane obróbce i animacji. W postać Kapuścińskiego wcielił się Mirosław Haniszewski, znany chociażby z filmu „Jestem mordercą”. „Jeszcze dzień życia" miał światową premierę na festiwalu filmowym w Cannes w maju tego roku. Polska premiera filmu miała miejsce na festiwalu filmowym Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Niedawno film wystartował startował w konkursie Inne Spojrzenie festiwalu w Gdyni. Do szerszej dystrybucji obraz de la Fuente i Nenowa trafi 2 listopada. W polskojęzycznej wersji dubbingowej Ryszard Kapuściński będzie mówił głosem Marcina Dorocińskiego, a w innych rolach usłyszymy też Arkadiusza Jakubika i Olgę Bołądź.

Nie jest niespodzianką, że producenci „Jeszcze dzień życia” wystawią swój film do rywalizacji o Oscara dla pełnometrażowej animacji. W tym roku nominację otrzymał inny polski film animowany „Twój Vincent”, warto więc kontynuować dobrą passę. „Jeszcze dzień życia” ma dobrą prasę, za nim są dobrze przyjęte pokazy m.in. w Cannes, a przecież w najbliższych tygodniach i miesiącach film prezentowany będzie na wielu innych międzynarodowych festiwalach, trafi też na ekrany kinowe kilku krajów.

W USA film „Jeszcze dzień życia” zostanie zaprezentowany podczas drugiej edycji Animation Is Film Festival, który odbędzie się w Hollywood w dniach 19-21 października. To będzie dla polsko-hiszpańskiej animacji, amerykańska premiera. Media amerykańskie piszą, że ten festiwal to dobre miejsce do prezentacji niezależnych i zagranicznych pełnometrażowych animacji, które chcą walczyć o Oscara. Pokazane zostaną tutaj filmy z Azji, Europy, Ameryki Północnej i Południowej. Przed rokiem festiwal przyciągnął liczną publiczność i miał wpływ na oscarowe rozdanie. Za produkcję festiwalu odpowiadają renomowane Annecy International Animation Film Festival, Variety i Fathom Events. W tym roku pokazanych zostanie tam ponad 30 tytułów.

Festiwal otworzy film „Mirai”, który polscy widzowie mogą obecnie oglądać w czasie festiwalu Kino Dzieci. Wydarzeniem mają być pokazy hollywoodzkich „Spider-Man Uniwersum” i „Ralph Demolka w internecie”. Jednak wiele osób swój wzrok kieruje na propozycje animowane spoza USA. Tutaj w czołówce jest właśnie „Jeszcze dzień życia”, ale na festiwalu pokazane zostaną także: „Ruben Brandt, Collector” z Węgier, „Tito and the Birds” z Brazylii, „Bunuel in the Labyrinth of the Turtles” z Hiszpanii, „Funan” z Belgii, Francji i Kambodży, japońskie „I Want to Eat Your Pancreas” i „Okko’s Inn”.

Cary Joji Fukunaga reżyserem „Bonda 25”

Niespodzianka! Cary Joji Fukunaga został oficjalnie reżyserem 25 filmu o Jamesie Bondzie. To jest bardzo dobra wiadomość, bo twórca serialu „Detektyw” może wnieść do serii o agencie 007 coś ciekawego i świeżego (jak mu pozwolą). Zła wiadomość jest taka, że premierę filmy przesunięto na 2020 rok. Nie było innej możliwości.

Zdjęcia do filmu rozpoczną się 4 marca 2019 roku, a premiera zapowiadana jest na – UWAGA, UWAGA – 14 lutego 2020 roku. A to ci walentynkowa niespodzianka. Poprzednie filmy o Bondzie pojawiały się na przełomie października i listopada i świetnie sobie radziły. Producent ryzykuje sporo, ale kto nie ryzykuje…

Powierzenie reżyserii Fukanaga to posunięcie śmiałe, a jednocześnie bezpieczne. Przede wszystkim ten stosunkowo młody twórca po raz pierwszy będzie pracował z takim budżetem, ale będzie zapewne pod baczną obserwacją producentów i Daniel Craig nie pozwoli mu raczej przesadnie zbliżyć się do klimatu serialu „Detektyw”. Z drugiej strony seria o Bondzie potrzebuje zmiany, jest to ostatni odcinek z Craigiem więc przydałoby się kilka nieco odważniejszych rozwiązań. Tylko, że to ciągle film o Bondzie, a to wiąże się z zachowaniem pewnych elementów…

Fukanaga był już wcześniej blisko realizacji dużej hollywoodzkiej produkcji, kiedy to miał reżyserować nową wersję „To”. Niestety, do tej współpracy nie doszło. W 2011 roku nakręcił wystawną „Jane Eyre”, a niedawno przyjmowany gorąco serial dla Netflixa zatytułowany „Maniac”. Zapewne to też zaważyło na decyzji producentów Bonda o powierzeniu mu pracy.

Wenecja 2018. „Roma” zdobywa Złotego Lwa

Jury pod przewodnictwem Guillermo del Toro i z udziałem Małgorzaty Szumowskiej, główną nagrodę 75. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji przyznało filmowi „Roma” w reżyserii Alfonso Cuaron. To produkcja Netflixa i jeszcze w tym roku dostępny będzie na tej platformie.

„Roma” to najbardziej osobisty z dotychczasowych filmów nagrodzonego Oscarem reżysera i scenarzysty Alfonso Cuaróna (Grawitacja, Ludzkie dzieci, I twoją matkę też). Opowiada historię Cleo (Yalitza Aparicio), młodej służącej pracującej w zdominowanej przez klasę średnią dzielnicy Roma w Meksyku. Cuarón pisze tym filmem pełen artyzmu i miłości list do kobiet, które go wychowały, oraz maluje żywy i poruszający obraz domowych napięć i zmian hierarchii społecznej na tle politycznego chaosu lat 70. To pierwszy film Cuaróna od czasów przełomowej „Grawitacji” z 2013 roku, za którą otrzymał Oscara za reżyserię. Premierę filmu Netflix zapowiada na początek grudnia tego roku.

Drugą co do ważności nagrodę festiwalu zdobył Yorgos Lanthimos za „The Favourite”, za rolę w którym Olivia Colman zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki. Wśród aktorów doceniono Willema Dafoe za „At Eternity’s Gate”. Za scenariusz doceniono braci Coen („The Ballad of Buster Scruggs”), a za reżyserię Jacquesa Audiarda („The Sisters Brothers”). Dwie nagrody zdobył film „The Nightingale”, który doceniono Specjalną Nagrodą Jury i za debiut aktorski. Autorem zdjęć do tego australijskiego filmu jest polski autor zdjęć filmowych Radek Ładczuk.

Lista laureatów festiwalu w Wenecji (wersja angielska):

Konkurs Główny

Golden Lion: „Roma”, Alfonso Cuaron

Grand Jury Prize: Yorgos Lanthimos, „The Favourite”

Silver Lion for Best Director: Jacques Audiard, „The Sisters Brothers”

Volpi Cup for Best Actress: Olivia Colman, „The Favourite”

Volpi Cup for Best Actor: Willem Dafoe, „At Eternity’s Gate,” U.S.

Best Screenplay: Joel and Ethan Coen, „The Ballad of Buster Scruggs,” U.S.

Special Jury Prize: „The Nightingale” Jennifer Kent, Australia

Marcello Mastroianni Award for Young Performer: Baykali Ganambarr „The Nightingale,” Australia

Lion of the Future - "Luigi de Laurentiis" Award for a Debut Film: The Day I Lost My Shadow - Soudade Kaadan

Horyzonty

Best Film: „Manta Ray,” Phuttiphong Aroonpheng, Thailand

Best Director: Emir Baigazin, „The River”, Kazakhstan

Special Jury Prize: „The Announcement,” Mahmut Fazil Coskun, Turkey

Best Actress: Natalia Kudryashova „A Man Who Surprised Everyone,” Russia

Best Actor: Kais Nashif „Tel Aviv on Fire,” Israel

Best Screenplay: „Jinpa,” Pema Tseden, China

Best Short Film: „Kado,” Aditya Ahmad, Indonesia

LION OF THE FUTURE: „The Day I Lost My Shadow,” Soudade Kaadan, Syria

VENICE CLASSICS

Best Documentary on Cinema: „The Great Buster: A Celebration,” Peter Bogdanovich

Best Restored Film: „The Night of the Shooting Stars,” Paolo and Vittorio Taviani

VIRTUAL REALITY COMPETITION

Best Virtual Reality: „Spheres,” Eliza McNitt

Best Virtual Reality Experience: „Buddy VR,” Chuck Chae

Best Virtual Reality Story: „Isle of the Dead,” Benjamin Nuel

Nagrody pozaregulaminowe (wybór):

FIPRESCI
Najlepszy film konkursu głównego: „Schyłek dnia” / „Sunset” reż. Laszlo Nemes
Najlepszy film w innych sekcjach: „Lissa ammetsajjel” (Tydzień Krytyki)

Nagroda Publiczności: „Ricordi?”

Tydzień Krytyki
Najlepszy film (nagroda publiczności): „Lissa ammetsajjel”
Nagroda Circolo del Cinema di Verona: „Bêtes blondes”
Nagroda techniczna: „Lissa ammetsajjel”

Nagroda za najlepszą muzykę: „Capri-Revolution”
Nagroda za najlepszą piosenkę: „A Suspirium” - „Suspiria”

Nagroda SIGNIS: „Roma”
Wyróżnienie: „22 lipca”

Nagrody Arca CinemaGiovani
Najlepszy film z konkursu głównego: „Werk ohne Autor”
Najlepszy film włoski na festiwalu: „Sulla mia pelle” (sekcja Horyzonty)

Queer Lion: „Jose”
Nagroda Europa Cinemas Label: „Joy”
Nagroda Briana: „Sulla mia pelle”
Nagroda FEDIC: „Sulla mia pelle”
Nagroda CICT-UNESCO: „El Pepe, una vida suprema”
Nagroda Fundacji C. Smithers: „Narodziny gwiazdy”
Nagroda Green Drop: „At Eternity's Gate”
Nagroda specjalna Human Rights: „A Letter to a Friend in Gaza”
Nagroda Interfilm: „Tel Aviv Boeret”
Nagroda Lanterna Magica: „Amanda”
Nagroda Leoncino d'Oro Agiscuola: „Werk ohne Autor”
Nagroda SNGCI im. Francesco Pasinettiego: „Capri-Revolution”
Nagroda SNGCI im. Francesco Pasinettiego (wyróżnienie): „On My Skin”
Nagroda UNIMED: „A Tramway in Jerusalem”
Nagroda Fondazione Mimmo Rotella: Julian Schnabel i Willem Dafoe
Nagroda Laterna Magica: „Amanda”

Zmarł Burt Reynolds. Mega gwiazda przed laty

W wieku 82 lat zmarł amerykański aktor Burt Reynolds. Był czas, że postać ta uchodziła za największą gwiazdę w Hollywood. Złoty okres tego aktora przypadał na lata siedemdziesiąte. Wśród jego największych hitów był m.in. „Mistrz kierownicy ucieka”. Swoją jedyną nominację do Oscara otrzymał za „Boogie Nights”.

Tych kasowych sukcesów Burt Reynolds miał rzecz jasna znacznie więcej. W swoim szczytowym okresie podbijał kina w m.in. filmach „Mistrz kierownicy ucieka”, „Najdłuższy jard” czy „Deliverence”. Występował głównie w filmach akcji i komediach romantycznych: „Starting Over”, „The Best Little Whorehouse in Texas”, „Best Friends”, „The Man Who Loved Women”.

Burt Reynolds był też aktorem, który odrzucił wiele znaczących propozycji aktorskich. Miał zagrać Hana Solo, Johna McClane’a, McMurphy’ego w „Locie nad kukułczym gniazdem”, a nawet w „Czułych słówkach”.

Aktor zagrać miał w najnowszym filmie Quentina Tarantino, ale niestety nie zdążył nagrać swoich scen.

EFA nominuje do Nagrody Publiczności

Europejska Akademia Filmowa (EFA) ogłosiła nominacje do wyróżnienia, o wyniku którego zadecyduje europejska publiczność. Wszystkie filmy kandydujące do Nagrody Publiczności są polskim widzom doskonale znana, można więc wziąć udział w głosowaniu. Zestaw filmów jest imponujący.

W latach poprzednich laureatami tej nagrody były m.in. „Amelia”, „Slumdog. Milioner z ulicy”, „Jak zostać królem” oraz dwukrotnie filmy z Polski „Ida” i „Body/Ciało”. W tym roku na liście kandydatów nie mamy filmu z naszego kraju, ale zdecydowanie lista jest znakomita i wszystkie filmy znane są już widzom w naszym kraju. Na jednej liście są znakomite: "Borg/McEnroe", "Dunkierka" czy "Czas mroku". To nie będzie łatwy wybór.

Lista tegorocznych nominowanych stworzona została na podstawie zestawienia popularności w europejskich krajach i obejmuje tytuły, które były wyświetlane w kinach od 1 czerwca 2017 do 31 maja 2018. Na tegorocznego laureata głosować można do 31 października. Link do głosowania (https://europeanfilmawards.eu/en_EN/peopleschoiceaward). Europejskie Nagrody Filmowe rozdane zostaną 15 grudnia w Sewilli.

Na liście nominowanych znalazły się:

Borg/McEnroe - Janus Metz (Szwecja/Dania/Finlandia/Czechy)
C'est la vie / Nasze najlepsze wesele - Olivier Nakache, Eric Toledano (Francja)
Call Me by Your Name / Tamte dni, tamte noce - Luca Guadagnino (Włochy/Francja)
Dunkirk / Dunkierka - Christopher Nolan (Wielka Brytania/Holandia/Francja/USA)
Darkest Hour / Czas mroku - Joe Wright (Wielka Brytania)
In the Fade / W ułamku sekundy - Fatih Akin (Niemcy)
The Death of Stalin / Śmierć Stalina - Armando Ianucci (Wielka Brytania/Francja)
Valerian / Valerian i miasto tysiąca planet - Luc Besson (Francja)
Victoria & Abdul / Powiernik królowej - Stephen Frears (Wielka Brytania)
1234567

FOTOGALERIA

Kino Konesera w kinach Helios
Kino Konesera w kinach Helios
Wybrane premiery w kinach
Wydarzenia
Wybrane premiery w kinach
Kino Konesera w kinach Helios
Kino Konesera w kinach Helios
Wydarzenia
Wybrane premiery w kinach
Kino Konesera w kinach Helios
© Polskie Radio Szczecin SA. Wszystkie prawa zastrzeżone.Regulamin korzystania z portaluPolityka prywatnościBiuletyn Informacji Publicznej

Szanowny Użytkowniku.

Poniżej zebraliśmy informacje dotyczące zasad przetwarzania Twoich danych osobowych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej RODO). Prosimy o ich przeczytanie – nie powinno to zająć zbyt wiele czasu. Z niniejszego opracowania dowiesz się jakie obowiązki ma Administrator, jakie przysługują Ci prawa oraz w jaki sposób z tych praw korzystać. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami.

Przechodząc do serwisu lub klikając w prawym górnym rogu tej informacji, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz na wskazane poniżej działania.

Wykorzystujemy pliki cookies oraz inne technologie

W naszych serwisach wykorzystujemy pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) i inne pokrewne technologie, mające na celu:

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz zdefiniować w ustawieniach wykorzystywanej przez Ciebie przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej szczegółów znajdziesz w Polityce prywatności .

Co to są dane osobowe?

Dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Mogą to być m.in. imię i nazwisko, adres e-mail czy numer telefonu. W zakresie korzystania z takich jak nasz serwisów internetowych wyróżnia się również dane osobowe takie jak jak adres IP użytkownika, informacja o dotychczasowej aktywności użytkownika, informacja zbierana za pośrednictwem tzw. plików cookies, a także podobnych technologii. Jeśli dany plik cookie nie zawiera danych osobowych, ale możliwe jest zestawienie informacji z tego pliku z inną informacją pozyskaną od Ciebie, tzn. jeśli jest możliwość zidentyfikowania Twojej osoby – takie pliki cookies są również objęte ochroną wynikającą z przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych.

Pliki cookies, potocznie zwane "ciasteczkami” są plikami, w których podczas przeglądania strony internetowej, zapisują się pewne informacje trafiające ostatecznie do urządzenia końcowego (np. komputera lub smartfona). Pliki cookies mają wiele funkcji – od umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie naszego serwisu internetowego, po pozwalające na zachowywanie preferencji użytkownika, jak również personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dostarczanych reklam.

Co powinieneś wiedzieć w zakresie bezpieczeństwa Twoich danych osobowych w związku z RODO

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Polskie Radio Szczecin S.A. z siedzibą przy al. Wojska Polskiego 73, 70-481 Szczecin (zwane dalej „Rozgłośnią”).
  2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), który nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych w Rozgłośni. Z IOD możesz skontaktować się pisząc na adres podany powyżej lub na adres mail iod@radioszczecin.pl . Inspektor chętnie pomoże we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych.
  3. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu :
  4. Rozgłośnia przetwarza Twoje dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celach, o których mowa powyżej.
  5. Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione innym podmiotom. Podstawą ww. działania mogą być przepisy prawa (np. ZUS, administracja skarbowa, wymiar sprawiedliwości) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania podmiotom trzecim, z którymi współpracuje Rozgłośnia (np. z podmioty sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, usług analitycznych i marketingowych).
  6. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej wyłącznie za Twoją jednoznaczną zgodą uzyskaną po uprzednim przestawieniu zasad i potencjalnych skutków takiego przekazania oraz spełnieniu szeregu wymogów określonych zapisami RODO.
  7. W przypadku wskazanym w pkt 5 i 6 Twoje dane będą zabezpieczone w sposób zapewniający im poufność z wykorzystaniem właściwych rozwiązań technicznych i technologicznych zgodnych z dobrymi praktykami stosowanymi w procesie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych.
  8. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy szczególne oraz ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 r., poz. 217), a w przypadku gdy były przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody – do momentu jej wycofania.
  9. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługuje Ci prawo do:
  10. Z powyższych uprawnień można skorzystać bezpośrednio w siedzibie Polskiego Radia Szczecin S.A., kierując korespondencję na adres siedziby Administratora lub na adres poczty elektronicznej Inspektora Ochrony Danych.
  11. Jeżeli uznasz, iż przetwarzanie dotyczących Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  12. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale w zależności od sytuacji może być wymogiem ustawowym lub umownym. W szczególnych przypadkach niepodanie danych może warunkować realizację działań których jesteś Podmiotem (w tym zawarcie umowy).
  13. Twoje dane będą mogą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu polegającemu na profilowaniu. Personalizujemy treści i reklamy a także poddajemy analizie aktywność na stronie i w Internecie. Jednym ze sposobów przetwarzania przez nas danych osobowych jest tzw. profilowanie, które polega na tym, że możemy w oparciu o Twoje dane tworzyć dla Ciebie profile preferencji i następnie dostosowywać treści wyświetlanych reklam tak, aby odpowiadały Twoim potrzebom i zainteresowaniom. Jednocześnie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.