Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

Według UOKiKu, sprzedawcy zastrzegali, że nie zwracają zadatku. A to, w ocenie kontrolujących, mogło zniechęcać do zwrotu towaru.
Według UOKiKu, sprzedawcy zastrzegali, że nie zwracają zadatku. A to, w ocenie kontrolujących, mogło zniechęcać do zwrotu towaru.
Sprzedawca pościeli z Goleniowa łamał prawa konsumentów - tak uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i upomniał firmę Senlux. Kary finansowej nie nałożył, bo ta obiecała poprawę.
Senlux handluje na pokazach wełnianą pościelą. Akwizytorzy przyjeżdżają też do domów potencjalnych klientów. Według UOKiKu, sprzedawcy zastrzegali, że nie zwracają zadatku. A to, w ocenie kontrolujących, mogło zniechęcać do zwrotu towaru. Dodatkowo w umowie nie było informacji, że pościel można oddać - tłumaczy Agnieszka Majchrzak z urzędu.

-Klient, który zawiera umowę na pokazie, poza lokalem przedsiębiorcy, ma prawo do tego, aby od niej odstąpić w ciągu dziesięciu dni od jej podpisania - wyjaśnia Majchrzak. Sprzedawca powinien poinformować klienta, że ma on taką możliwość. Powinien również wręczyć formularz, który ułatwia odstąpienie od umowy.

Senlux musi przygotować taki formularz i nowy wzór umowy, właściciel przedsiębiorstwa zadeklarował, że to zrobi. UOKiK nie wie, ile osób kupiło pościel od tej firmy.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kary finansowe także na dwóch innych sprzedawców garnków i pościeli. To Philipiak Polska i Potenza di Lana z Poznania.
-Klient, który zawiera umowę na pokazie, poza lokalem przedsiębiorcy, ma prawo do tego, aby od niej odstąpić w ciągu dziesięciu dni od jej podpisania - wyjaśnia Agnieszka Majchrzak. Sprzedawca powinien poinformować klienta, że ma on taką możliwość. Powini

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty