Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz

Nienależnie pobrane opłaty lub błędne rozliczenia kart kredytowych. To najczęstsze błędy, jakie popełniają banki w stosunku do swoich klientów. W takim wypadku należy jak najszybciej złożyć reklamację. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Nienależnie pobrane opłaty lub błędne rozliczenia kart kredytowych. To najczęstsze błędy, jakie popełniają banki w stosunku do swoich klientów. W takim wypadku należy jak najszybciej złożyć reklamację. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Nienależnie pobrane opłaty lub błędne rozliczenia kart kredytowych. To najczęstsze błędy, jakie popełniają banki w stosunku do swoich klientów. W takim wypadku należy jak najszybciej złożyć reklamację.
Nie zawsze jednak trzeba to robić w formie pisemnej, czasem wystarczy telefon - tłumaczy Elżbieta Giwer z Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Szczecinie.

- Czasami banki korzystają z infolinii, niektóre oferują możliwość składania reklamacji drogą internetową. Jeżeli klient jest w stanie udowodnić, że z powodu na przykład nie wykonania przelewu został obarczony karnymi odsetkami, to ma prawo złożyć do banku reklamację, która dotyczy zwrotu poniesionych kosztów - mówi Giwer.

Rozpatrywanie skarg i zażaleń najczęściej nie trwa dłużej niż 30 dni. Jeżeli odpowiedzi nie przyjdzie albo klient nie zgodzi się z jej treścią, wtedy może skierować sprawę do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich lub Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.

Przeczytaj o tym więcej w naszym specjalnym serwisie ekonomicznym: radioszczecin.pl/porady.
Jeżeli klient jest w stanie udowodnić, że z powodu na przykład nie wykonania przelewu został obarczony karnymi odsetkami to ma prawo złożyć do banku reklamację, która dotyczy zwrotu poniesionych kosztów - mówi Giwer.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty