Nieprawidłowości związane z czasem pracy bada PIP - informuje "Puls Biznesu". Państwowa Inspekcja Pracy najczęściej miała zastrzeżenia do ustaleń wewnątrzzakładowych systemów i rozkładów czasu pracy, a także przyjętych długości okresów rozliczeniowych.
Niepokojące według Inspekcji są częste naruszenia w rozliczaniu czasu pracy, od których bezpośrednio zależy wysokość należności dla pracowników. Chodzi o niewywiązywanie się z obowiązku prowadzenia ewidencji czasu pracy.
W ocenie inspektorów, badani przedsiębiorcy lekceważą ten wymóg albo celowo nie rejestrują przepracowanego czasu, aby uniknąć dodatkowych kosztów, takich jak wypłata za pracę w godzinach nadliczbowych czy wyższe składki na ubezpieczenia społeczne.
W ocenie inspektorów, badani przedsiębiorcy lekceważą ten wymóg albo celowo nie rejestrują przepracowanego czasu, aby uniknąć dodatkowych kosztów, takich jak wypłata za pracę w godzinach nadliczbowych czy wyższe składki na ubezpieczenia społeczne.