Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Spór dotyczy nowej rosyjskiej ustawy. Utrudnia przewóz towarów wyprodukowanych w Polsce przez zagraniczne firmy. Fot. Jarosław Gaszyński [Radio Szczecin/Archiwum]
Spór dotyczy nowej rosyjskiej ustawy. Utrudnia przewóz towarów wyprodukowanych w Polsce przez zagraniczne firmy. Fot. Jarosław Gaszyński [Radio Szczecin/Archiwum]
Polskie ciężarówki nie wjadą do Rosji a rosyjskie do Polski. O północy wygasły pozwolenia na tranzyt towarów.
Dla polskich firm może to oznaczać starty nawet w wysokości 400 mln euro. W poniedziałek w Warszawie odbyło się spotkanie polsko-rosyjskiej komisji ds. międzynarodowych przewozów drogowych.

Czy na straty narażone są także firmy ze Szczecina i regionu? Bezpośrednio - nie. Jak usłyszeliśmy w Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Przewoźników Drogowych, do Rosji jeździ zaledwie kilka firm transportowych z naszego województwa. Najczęściej mają one przepustki stałe "Cent", wydawane przez europejską konferencję ministrów transportu, a nie przez rosyjskiego ministra transportu.

Ale brak polsko-rosyjskiego porozumienia może dotknąć także szczecińskie firmy w inny sposób. Jak powiedział Radiu Szczecin dyrektor Grzegorz Żmigród ze stowarzyszenia, przewoźnicy obawiają się, że zwiększy się konkurencja, bo firmy ze wschodu Polski - wobec braku możliwości jeżdżenia do Rosji czy Kazachstanu - przerzucą się na Niemcy czy Francję, do których teraz jeżdżą właśnie firmy z zachodniopomorskiego.

Spór dotyczy nowej rosyjskiej ustawy. Utrudnia przewóz towarów wyprodukowanych w Polsce przez zagraniczne firmy. Zdaniem polskiej strony to złamanie międzyrządowej umowy sprzed 20 lat.

Jeśli strony nie dojdą do porozumienia, to ciężarówki mają czas do 15 lutego na powrót do swojego kraju. Jeśli tego nie zrobią, przewoźnicy dostaną grzywny.
Relacja Tobiasza Madejskiego

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty