Opóźnienie wprowadzenia jednorazowego biletu elektronicznego na przejazdy komunikacją miejską spowodowane jest brakiem uchwały rady miasta.
Jednorazowy e-bilet jest nową opcją w systemie karty miejskiej i miał działać od 28 listopada. - Nie będzie, bo nie ma odpowiedniej uchwały - mówi Krzysztof Miller z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
- Wpłynęła na to decyzja rady miasta, która w tym roku budżetowym nie wzięła pod obrady uchwał o bilecie elektronicznym. Czekamy więc o uchwałę pod rządami nowej kadencji rady miasta i jeżeli taka się pojawi, od razu jesteśmy gotowi z wprowadzeniem naszych elektronicznych rozwiązań - tłumaczy Miller.
W tej chwili w szczecińskiej komunikacji miejskiej działa opcja elektronicznego miesięcznego i trzymiesięcznego biletu sieciowego.
Gdy zacznie działać opcja biletu jednorazowego, pasażer będzie musiał zbliżyć kartę do czytnika po wejściu i przed wyjściem z tramwaju czy autobusu.
By skorzystać z e-biletu trzeba mieć kartę miejską, a można ją kupić w punktach Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Do tej pory wykupiło ją już 30 tysięcy mieszkańców Szczecina.
- Wpłynęła na to decyzja rady miasta, która w tym roku budżetowym nie wzięła pod obrady uchwał o bilecie elektronicznym. Czekamy więc o uchwałę pod rządami nowej kadencji rady miasta i jeżeli taka się pojawi, od razu jesteśmy gotowi z wprowadzeniem naszych elektronicznych rozwiązań - tłumaczy Miller.
W tej chwili w szczecińskiej komunikacji miejskiej działa opcja elektronicznego miesięcznego i trzymiesięcznego biletu sieciowego.
Gdy zacznie działać opcja biletu jednorazowego, pasażer będzie musiał zbliżyć kartę do czytnika po wejściu i przed wyjściem z tramwaju czy autobusu.
By skorzystać z e-biletu trzeba mieć kartę miejską, a można ją kupić w punktach Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Do tej pory wykupiło ją już 30 tysięcy mieszkańców Szczecina.