Mieszkańcy regionu, których domy znajdują się tuż w pobliżu linii kolejowej Szczecin-Poznań chcieli, aby wraz ze zbliżającym się remontem tej trasy PKP odgrodziły ich domy od torów specjalnymi ekranami dźwiękoszczelnymi.
- Hałas słychać szczególnie w nocy. Teraz jeździ sporo pociągów. Szum jest bez przerwy, za każdym razem jak pociąg przejeżdża. Szyby się trzęsą i te ekrany bardzo by się przydały. Budzimy się jak pociągi jadą, wszystko się trzęsie - twierdzą mieszkańcy. - Idzie z tym żyć. Jakie mamy inne wyjście?
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe inaczej niż np. na linii z Poznania do Wrocławia czy Warszawy uznała, że nie ma potrzeby, by w jakimkolwiek miejscu stawiać ekrany.
- Sprawdzaliśmy szczegółowo hałas przy budynkach mieszkalnych wzdłuż tej trasy i nie przekracza on żadnych norm. W nocy szum przejeżdżającego pociągu nie może przekraczać 60 decybeli, natomiast za dnia 68 decybeli - tak sprawę komentuje Zbigniew Wolny z PKP PLK. - Badania wykazały, że nie ma potrzeby budowy ekranów akustycznych.
PKP PLK zapewnia jednocześnie, że po remoncie całej trasy hałas wydobywający się spod kół pociągów będzie mniejszy, a to dzięki lepszej jakości wygłuszeniom i torom, jakie zostaną położone na tej trasie.
Sam remont linii Szczecin-Poznań ma się rozpocząć najwcześniej za dwa lata. Ma potrwać do 2021 roku. Łączny koszt inwestycji to około dwa miliardy złotych.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe inaczej niż np. na linii z Poznania do Wrocławia czy Warszawy uznała, że nie ma potrzeby, by w jakimkolwiek miejscu stawiać ekrany.
- Sprawdzaliśmy szczegółowo hałas przy budynkach mieszkalnych wzdłuż tej trasy i nie przekracza on żadnych norm. W nocy szum przejeżdżającego pociągu nie może przekraczać 60 decybeli, natomiast za dnia 68 decybeli - tak sprawę komentuje Zbigniew Wolny z PKP PLK. - Badania wykazały, że nie ma potrzeby budowy ekranów akustycznych.
PKP PLK zapewnia jednocześnie, że po remoncie całej trasy hałas wydobywający się spod kół pociągów będzie mniejszy, a to dzięki lepszej jakości wygłuszeniom i torom, jakie zostaną położone na tej trasie.
Sam remont linii Szczecin-Poznań ma się rozpocząć najwcześniej za dwa lata. Ma potrwać do 2021 roku. Łączny koszt inwestycji to około dwa miliardy złotych.