Wszystko zależy od tego, kiedy Komisja Europejska przedstawi na piśmie swoją zgodę na złomowanie statków.
Na dokument czeka spółka Almex ze Szczecina - jedyna polska firma, która spełniła wymagania Komisji. Almex złomowała już statki, ale każda taka operacja była poprzedzona jednorazowym zezwoleniem wydawanym przez polskie władze. Teraz - by rozpocząć pracę - trzeba czekać na pismo. Ile to potrwa?
- Trudno powiedzieć. Nie otrzymaliśmy żadnego pisma czy formalnych warunków, więc czekamy na sformalizowane wiadomości, żebyśmy mogli się do tego odnieść - mówił w Radio Szczecin prezes spółki Almex, Wiesław Majewski.
Uruchomienie stoczni złomowej w Szczecinie, będzie dużym impulsem rozwojowym dla regionu - mówi Janusz Kozak z Politechniki Gdańskiej.
- Potencjalny rynek pracy dla iluś osób, jakby wzrost działalności gospodarczej co się przekłada na podatki etc., jest korzystne dla regionu. To jest kolejna firma, która będzie zatrudniała ludzi i dawała im pracę - mówi Kozak.
W Szczecinie mogą być złomowane statki o wielkości do 120 metrów i nośności 6 tysięcy ton. Almex ma nabrzeże przy ulicy Kujota.
- Trudno powiedzieć. Nie otrzymaliśmy żadnego pisma czy formalnych warunków, więc czekamy na sformalizowane wiadomości, żebyśmy mogli się do tego odnieść - mówił w Radio Szczecin prezes spółki Almex, Wiesław Majewski.
Uruchomienie stoczni złomowej w Szczecinie, będzie dużym impulsem rozwojowym dla regionu - mówi Janusz Kozak z Politechniki Gdańskiej.
- Potencjalny rynek pracy dla iluś osób, jakby wzrost działalności gospodarczej co się przekłada na podatki etc., jest korzystne dla regionu. To jest kolejna firma, która będzie zatrudniała ludzi i dawała im pracę - mówi Kozak.
W Szczecinie mogą być złomowane statki o wielkości do 120 metrów i nośności 6 tysięcy ton. Almex ma nabrzeże przy ulicy Kujota.