Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz

Stocznia Szczecińska. Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin/Archiwum]
Stocznia Szczecińska. Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin/Archiwum]
Rickmers Group - jeden z najstarszych europejskich armatorów - zbankrutował. To firma, która w dobie świetności Stoczni Szczecińskiej kupowała znaczącą część jej produkcji.
Firma rodzinna zarządzała statkami od 1834 roku. Na początku lat dziewięćdziesiątych zarząd Rickmers Group nawiązał kontakt ze Stocznią Szczecińską. Niemcy chcieli, aby to zakład w naszym mieście stał się głównym dostarczycielem statków dla tego armatora. Wtedy przekazali nam projekt statku RW 49, czyli kontenerowca średniej wielkości, który w Stoczni Szczecińskiej przyjął nazwę B-170.

Szczecińska Stocznia wybudowała 54 takie jednostki. Mogły one zabierać na swój pokład 1730 kontenerów, rozwijały prędkość 19 węzłów, miały 184 metry długości. Ostatni tego typu statek został wybudowany dla Rosjan w 2009 roku - było to też ostatnie wodowanie dużego statku w Szczecinie.

Rickmers miał problemy już od 2008 roku. Wtedy średniej wielkości kontenerowce przestały zarabiać. Dobiło je otwarcie zmodernizowanego Kanału Panamskiego, przez który mogły przepływać o wiele większe statki niż te którymi dysponował Rickmers. Bankructwo tego hamburskiego armatora może też spowodować duże problemy dla polskich marynarzy, którzy pracują na tych kontenerowcach.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty