Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Radio Szczecin]
Szczeciński urząd ogłosił przetarg na remont łuku w tunelu przed dojazdem do przystanku na ul. Hangarowej - tory odkształciły się i tramwaje muszą tam mocno zwalniać. Mimo, że inwestycja objęta jest gwarancją około ćwierć miliona złotych za naprawę zapłaci miasto.
Wykonawca, firma Strabag tłumaczy, że wszystko zostało wykonane zgodnie z projektem, a ten nie uwzględnił tzw. przyrządów wyrównawczych, które zapobiegają nadmiernym naprężeniom szyn.

Jak z kolei wyjaśnia Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska według przepisów takich urządzeń nie trzeba uwzględniać w projekcie. Jak powiedział w rozmowie z Radiem Szczecin dyrektor biura Mateusz Sobczyk, wciąż nie wiadomo, dlaczego tory się odkształciły.

- Praprzyczyna?! Nie została do końca rozpoznana. Podczas projektowania i podczas wykonania należy się liczyć z pewnymi nieprzewidywalnymi okolicznościami, które mogą mieć wpływ i są tego koszty. Każdy inżynier tak na to pytanie odpowie - argumentował dyr. Sobczyk.

Pierwszy etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju kosztował około 190 mln złotych. Niespełna połowę zapłaciło miasto. Kiedy rozpocznie się remont feralnego odcinka - jeszcze nie wiadomo.
- Praprzyczyna? Nie została do końca rozpoznana. Podczas projektowania i podczas wykonania należy się liczyć z pewnymi nieprzewidywalnymi okolicznościami, które mogą mieć wpływ i są tego koszty. Każdy inżynier tak na to pytanie odpowie - argumentował dyr.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty