Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

W tym roku w Szczecinie doszło do 13 wypadków ze skutkiem śmiertelnym, w sześciu przypadkach ofiarami byli piesi. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
W tym roku w Szczecinie doszło do 13 wypadków ze skutkiem śmiertelnym, w sześciu przypadkach ofiarami byli piesi. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Brak odblasków i ostrożności to przyczyny wypadków drogowych z udziałem pieszych. Rozmawiali o tym goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór".
- Ciemna odzież i brak odblasków po zmroku mogą być niebezpieczne dla pieszych - mówiła Irena Kornicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie. - Pieszy bez odblasków jest praktycznie niewidoczny, ale nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Nie każdy też jest kierującym. Musimy pamiętać też o tym, że wiele osób myśli, że jeżeli oni widzą nadjeżdżający pojazd, to takie same odczucie ma kierujący, ale musimy pamiętać o tym, że światła samochodów mogą ograniczyć tą widoczność.

- Kierowcy nie zachowują ostrożności zbliżając się do przejść dla pieszych - dodał Arkadiusz Kuzio z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. - Często na jezdniach z dwoma pasami dochodzi do manewru wyprzedzania, który zatrzymuje się na przejściu i to niezależnie, czy zatrzymuje się na pasie lewym, czy prawym. Oczywiście jest bezwzględny zakaz wyprzedzania i omijania pojazdu, który ustępuje pierwszeństwa pieszemu, który znajduje się na przejściu.

W tym roku w Szczecinie doszło do 13 wypadków ze skutkiem śmiertelnym, w sześciu przypadkach ofiarami byli piesi.
- Ciemna odzież i brak odblasków po zmroku mogą być niebezpieczne dla pieszych - mówi Irena Kornicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.
- Kierowcy nie zachowują ostrożności zbliżając się do przejść dla pieszych - dodawał Arkadiusz Kuzio z Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Dodaj komentarz 4 komentarze

Komentarze o odblaskach w mieście są niepoważne. Mamy ograniczenie to 50 i jeśli kierowcy zastosowali by się do tego przepisu nagle okazało by się że problem z widocznością znika. Rozumiem nosić odblaski poza obszarem zabudowanym ale w miastach? Gdzie większość ulic jest oświetlona? Tymczasem u nas od 11latki przechodzącej przez pasy wymaga się większej orientacji jak od kierowcy który przecież zdał egzamin na prawo jazdy. A potem statystyki są jakie są, więcej pieszych w Unii ginie tylko w Rumunii, mimo że to nasi mistrzowie kierownicy uważają siebie za najlepszych na świecie.
To samo dotyczy rowerzystów-samobójców, którzy o świcie i zmierzchu jeżdżą bez jakichkolwiek elementów odblaskowych. Najgorsze jest to, że przez takie osoby później kłopoty mają kierowcy.
Wszyscy uczestnicy ruchu powinni zadbać o wzajemną widzialność . Samochody mają światła mijania, odblaski i są widoczne dla pieszych i tak samo piesi i inni cyklyści powinni we własnym interesie być widoczni dla kierowców. Może któryś producent ciemnej zimowej odzieży wyprzedzi przepisy i fabrycznie wyposaży ją w elementy odblaskowe. Pieszy może być dzieckiem, staruszkiem, zombie ze smartfonem, upośledzonym fizycznie i umysłowo itp. ale kierowca już nie i MUSI uważać na niechronionych uczestników ruchu. Przejścia dla pieszych muszą być oświetlone i porządnie oznaczone .
Większość kierowców niestety nie potrafi jeździć ostrożnie i nie stosuje się do przepisów kodeksu. Przed przejściem powinno się zwolnić. Ile kierowców to robi? W mieście obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Ilu jeździ wolniej niż 50 km/h?
Jak kierowcy nauczą się zwalniać przed każdym przejściem dla pieszych i będą jeździć ostrożnie, to będzie mniej wypadków.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty