Stały system finansowania mediów publicznych zacznie obowiązywać najpóźniej od 2019 roku - taką deklarację złożył przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański. W jego ocenie ustawa powinna zapewnić im środki na poziomie 2,5 miliarda złotych rocznie z budżetu państwa. Propozycję co do finansowania mediów publicznych przedstawiło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zgodnie z nią dotychczasowy abonament miałaby zastąpić opłata pobierana od każdego podatnika w wysokości 8 złotych miesięcznie. Według Czabańskiego to rozwiązanie "nie spełnia wszystkich warunków". Jak zapowiedział trwają poszukiwania innego modelu finansowania.
Tymczasem decyzją rządu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji Telewizji przekaże Telewizji Polskiej oraz Polskiemu Radiu blisko miliard złotych z budżetu państwa. To w ramach rekompensaty za utracone w latach 2010-2017 wpływy z abonamentu ze strony osób, które były z niego ustawowo zwolnione. Zapowiedzi zmian co do abonamentu RTV z ust polityków padają od lat. Kto i co obiecywał - o tym w felietonie Sławomira Orlika.
Polskie media publiczne są ewenementem, jeżeli chodzi o kwestię finansowania. Jak informuje portal www.press.pl powołując się na słowa ekonomisty firmy doradczej PwC Mateusza Walewskiego Polska jest jedynym krajem spośród członków Europejskiej Unii Nadawców, gdzie media publiczne są w ponad połowie finansowane z reklam.
Tymczasem decyzją rządu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji Telewizji przekaże Telewizji Polskiej oraz Polskiemu Radiu blisko miliard złotych z budżetu państwa. To w ramach rekompensaty za utracone w latach 2010-2017 wpływy z abonamentu ze strony osób, które były z niego ustawowo zwolnione. Zapowiedzi zmian co do abonamentu RTV z ust polityków padają od lat. Kto i co obiecywał - o tym w felietonie Sławomira Orlika.
Polskie media publiczne są ewenementem, jeżeli chodzi o kwestię finansowania. Jak informuje portal www.press.pl powołując się na słowa ekonomisty firmy doradczej PwC Mateusza Walewskiego Polska jest jedynym krajem spośród członków Europejskiej Unii Nadawców, gdzie media publiczne są w ponad połowie finansowane z reklam.