W 2015 roku zostaną zlikwidowane w Szczecinie autobusy linii pospiesznych A, B, D, E i linia nr 71. Ma je zastąpić powstający właśnie Szczeciński Szybki Tramwaj. To jedna z propozycji na temat zmian komunikacyjnych na Prawobrzeżu Szczecina po budowie szybkiego tramwaju.
- Linie tramwajowe będą dublować linie autobusowe - przekonuje dr inż. Stanisław Majer z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. - Kiedy tramwaj będzie jeździł aż do ulicy Turkusowej, Basen Górniczy w obecnym kształcie będzie niepotrzebny i wszystkie linie pospieszne wzdłuż torowiska będą do likwidacji.
Po wybudowaniu szybkiego tramwaju głównym miejscem przesiadkowym będzie pętla przy ul. Turkusowej i Gryfińskiej. Ma też powstać parking typu "Parkuj&Jedź" w rejonie przystanku "Lotnisko", przy Eskadrowej, na wjeździe do Szczecina oraz dwa parkingi dla rowerzystów.
Szybki tramwaj ma być gotowy w 2015 roku. Jego koszt to blisko 240 mln zł, ponad 100 mln będzie pochodzić z funduszy unijnych.
Po wybudowaniu szybkiego tramwaju głównym miejscem przesiadkowym będzie pętla przy ul. Turkusowej i Gryfińskiej. Ma też powstać parking typu "Parkuj&Jedź" w rejonie przystanku "Lotnisko", przy Eskadrowej, na wjeździe do Szczecina oraz dwa parkingi dla rowerzystów.
Szybki tramwaj ma być gotowy w 2015 roku. Jego koszt to blisko 240 mln zł, ponad 100 mln będzie pochodzić z funduszy unijnych.