Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Realizacja: Maciej Papke [Radio Szczecin]
Nowy 150-metrowy łącznik dla pasażerów oddano w piątek do użytku na Dworcu PKP Szczecin Główny
Zbudowany został nad peronem trzecim, jest w pełni zadaszony i przeszklony. Obecnie jest to najszybsze połączenie między poczekalnią dworca a peronem czwartym.

- Nowa kładka jest bardzo nowoczesna, dużo zmienia. - Te przeszklone ściany i sufit nadają takiego charakteru tej kładce, że aż chce się podróżować. - Robi wrażenie i estetyka, i kolorystyka. Podoba mi się - mówili podróżujący.

W kolejnym etapie przebudowy dworca, spółka PKP PLK planuje oddać do użytku zejście do peronu czwartego.

Inwestycja ta ma być gotowa na początku przyszłego roku. Drugi etap modernizacji stacji Szczecin Główny kosztować będzie około 60 milionów złotych.
- Nowa kładka jest bardzo nowoczesna, dużo zmienia. - Te przeszklone ściany i sufit nadają takiego charakteru tej kładce, że aż chce się podróżować. - Robi wrażenie i estetyka, i kolorystyka. Podoba mi się - mówili podróżujący.
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]

Dodaj komentarz 6 komentarzy

dziwne to bardzo......
Brakuje najważniejszego, czyli odpowiedniego parkingu dla samochodów, ponieważ kolejowy dworzec główny stolicy województwa bez tego nigdy nie będzie atrakcyjnym dla podróżnych.
Co za fuszerka, zdjęcie wyraźnie to pokazuje. Ta kładka jest krzywa. Musiał być odbiór techniczny i nikt nie zwrócił na to uwagi? Najlepszym wariantem było wybudowanie hali peronowej nad wszystkimi peronami, tak jak w Gliwicach. Kosztowało by niewiele więcej, a być może mniej. Byłoby estetyczniej, a pasażerowie mieliby osłonę nie tylko przed deszczem ale i przed wiatrem. Nie wiem kto zdecydował o takiej formie modernizacji, ale w mojej opinii wybrano najgorszy wariant. I kompletnie nie rozumiem likwidacji przejść podziemnych. Mogły istnieć alternatywnie. Kogoś chyba pokręciło.
@ Stetinensis ... to prawda , ale ze względu na perfekcyjnie zorganizowaną komunikację miejską w Szczecinie ( co w prawie każdej audycji podkreśla rzecznik ZDiTM) widocznie nie ma takiej potrzeby ;)
@ Stefan... Nie bój, nie bój , jeszcze wybudują ;)
A tak na poważnie. Z założenia pasażer powinien oczekiwać na pociąg w poczekalni i dopiero po wydaniu komunikatu udać się na peron ; na samolot też nikt nie oczekuje na płycie lotniska.
Bo pieniądze pasażer ma wydawać w poczekalni - po to "tworzy się tam dla niego strefę różnych atrakcji " z których pośrednio - tutaj PLK - czerpie zyski.
Patrząc na zdjęcie to ta kładka faktycznie jest krzywa...ale kojarzy się wizualnie ze szczecińskim tramwajem ; obserwując z boku Pesę na trasie Most Długi - Turkusowa to zachowuje się skład identycznie ! :)
Może to nowa świecka szczecińska tradycja ,góra - dół -góra... o której jeszcze nie wiemy ;)

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty