Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz

Realizacja: Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Wyspiarka" rozpoczęła drążenie tunelu do Świnoujścia. Od jesieni przyszłego roku będziemy mogli dojechać do miasta bez korzystania z promu. Do Świnoujścia przyjechali premierzy Mateusz Morawiecki i Jarosław Kaczyński.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślał, że rząd Prawa i Sprawiedliwości spełnia obietnice rozwoju kraju.

- Dla nas najważniejsze jest to, żeby zrealizować program, którego oczekują od nas Polacy. Chciałem bardzo podziękować szczególnie samorządowi Świnoujścia, panu prezydentowi i pani prezydent za to olbrzymie zaangażowanie w projekcie. Wspólnie razem możemy wiele, w każdym regionie naszego kraju - powiedział Adamczyk.

Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz przypominał wizytę ówczesnego premiera Jarosława Kaczyńskiego w 2007 roku, gdy zapowiedział budowę tunelu.

- Te kilka zdań, od czego to wszystko tu się zaczęło. Kolejną ważną datą jest dzisiejszy dzień, o którym będziemy zapewne mówili już niedługo - dodał Żmurkiewicz.

Europoseł PiS Joachim Brudziński uczył się w Świnoujściu. Zwracał uwagę, że na tunel czekano tu od lat.

- Kiedy tysiące rybaków, pracowników Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "Odra", portu musiało codziennie rano "Filutkiem", pamiętacie państwo te małe promy pasażerskie, przeprawiać się do pracy, marzyli o tym, żeby był tunel. I to się dziś dzieje - podkreślał Brudziński.

Według harmonogramu, "Wyspiarka" ma drążyć około 10 metrów tunelu przez Świnę na dobę. Powinno to potrwać około siedmiu miesięcy, zakończenie całej inwestycji zaplanowano na wrzesień przyszłego roku. Koszt to ponad 900 milionów złotych.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślał, że rząd Prawa i Sprawiedliwości spełnia obietnice rozwoju kraju.
Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz przypominał wizytę ówczesnego premiera Jarosława Kaczyńskiego w 2007 roku, gdy zapowiedział budowę tunelu.
Europoseł PiS Joachim Brudziński uczył się w Świnoujściu. Zwracał uwagę, że na tunel czekano tu od lat.
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]

Dodaj komentarz 9 komentarzy

gdyby nie upór miejscowych oraz marszałka województwa, którzy zadbali o środki z Unii na ten cel i tym samym przymusili PiS do przyklepania tej inwestycji, to by jej nie było. Albo raczej - byłoby tak, jak ze stępką, której "rozpoczęcie budowy" również celebrował Kaczyński.
Świnoujskie PPDiUR "Odra" - już nie istnieje.
A teraz PiS zlikwidował Morską Stocznię Remontową w Świnoujściu.
I co? Przyjechali się lansować przy inwestycji, którą wymogły na nich lokalne władze i samorządy?
Brawo PiS. Nareszcie powstaje tunel. Ale jak o nim myślę, przypomina mi się, że mogliśmy już nim dawno jeździć. Gdyby PO niestety nie skierowało pieniędzy zarezerwowanych wcześniej przez PiS na tunel w Świnoujściu do Gdańska na tunel pod Martwą Wisłą.
@Paweł
Jakie pieniądze skierował rząd na budowę tunelu? Możesz podać wartości i zdementować , że 85% daje Unia a resztę miasto Świnoujście? Oczywiście super że powstaje, zgadzam się, tylko jak zawsze, sukces ma wielu ojców, a porażka jest sierotą.
Przyjaciele Zachodniego Pomorza ... czyli historia tuneli drogowych.
Tusk i Adamowicz ... tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku.
Kaczyński i Żmurkiewicz ... tunel pod Świną w Świnoujściu.
Przyjaciele Zachodniego Pomorza ... czyli historia budowa tuneli drogowych.
Tusk i Adamowicz ... tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku.
Kaczyński i Żmurkiewicz ... tunel pod Świną w Świnoujściu.
"Nowak" Wiem, że młoda osoba może nie pamiętać. Chodzi o rok 2011, w którym za rządu Tuska z PO Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wykreśliło tunel w Świnoujściu z listy tzw. projektów kluczowych programu "Infrastruktura i Środowisko", przez co automatycznie przepadło 211 milionów zarezerwowanych wcześniej przez rząd Kaczyńskiego na jego budowę. Tymczasem w tym samym czasie Gdańsk wystąpił z wnioskiem, by zwiększyć dofinansowanie tunelu budowanego tam w ramach trasy Słowackiego o 220 milionów, które po pewnym czasie dostał od rządu PO.
@Paweł - mówisz o historii sprzed ponad 10 lat.
I tamte pieniądze nie "przepadły"! Sasin wtedy nie zarządzał publiczna kasą. Poszły do Trójmiasta.
Natomiast TERAZ, gdy od 6 lat rządzi PiS, to WŁADZE SAMORZĄDOWE MUSIAŁY WALCZYĆ O TĘ INWESTYCJĘ! Zwłaszcza o pieniądze z Unii Europejskiej.
PiS jedynie ("łaskawie") wyraził na to zgodę. i za to mu plusik.
Bo mogło być tak, jak ze stępką
@Janku drogi Janku ... czyli bajkopisarstwo.
Mniej telewizji szczepionkowej ... więcej czytania ze zrozumieniem.
Gdyby był Pan doradcą Tuska ... to i gazoport byłby w Gdańsku.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty