Nasz Słuchacz ma rodzinę chorą na covid-19, sam też ma objawy. Niestety nie ma auta, nie chce też wsiadać do taksówki czy podróżować komunikacją miejską do punktu testowania. Jak informuje rzeczniczka zachodniopomorskiego NFZ Małgorzata Koszur: "lekarz wystawiając e-skierowanie na wykonanie testu, zaznacza w systemie potrzebę skierowania do pacjenta karetki wymazowej. Karetkami i harmonogramem ich pracy zarządza Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna". Naszym gościem był rzecznik szczecińskiego MOPR Maciej Homis. Pan Maciej mówił też o zasadach dot. wypłaty zasiłków osłonowych.
Jedna ze szczecińskich klas maturalnych chciała zorganizować studniówkę, niestety pandemia pokrzyżowała te plany. Problem jednak pojawił się w momencie zwrotu 12 tys. zł zaliczki. Naszym gościem był jeden z maturzystów, pan Paweł oraz Miejski Rzecznik Konsumentów Longina Kaczmarek.
W audycji powróciliśmy do sprawy poruszonej w ub. wtorek - zwrotu pieniędzy za uszkodzoną wyrzynarkę, kupiona w sklepie sieci Lidl. O tym na jakim etapie jest sprawa poinformował nas pan Bogumił: "po waszej interwencji otrzymałem maila. Proponują mi rozwiązanie problemu, oferując na początku 10 zł w formie kuponu na kolejne zakupy w sklepie on-line. Po mojej odpowiedzi, że kwota na którą mnie oszukali to 18,18 zł i nie przystaje na ich ofertę, otrzymałem kolejnego maila, że oferują kupon o wartość 20 zł. Następnie ja odpowiedziałem, że nie chcę kuponu, tylko zwrot pieniędzy na moje konto. Napisano mi, że nie ma takiej możliwości". Teraz sieć proponuje 40 zł w kuponach. Pan Bogumił ma prawo żądać zwrotu pełnej kwoty - mówiła Longina Kaczmarek.