Giermasz
Radio Szczecin » Giermasz » AUDYCJE GIERMASZU » ARCHIWUM AUDYCJI » ARCHIWUM 2017 » ARCHIWUM 2017, sierpień

AUDYCJE GIERMASZU

[15.06.2019] Giermasz #352 - To było "polskie" E3...

... no bo jak mówić inaczej, skoro nie tylko nasze, ale i światowe media obiegła informacja o gwieździe Hollywoodu reklamującej na konferencji Microsoftu grę Cyberpunk 2077. A było przecież i Dying Light 2, Outriders, Carion, Last Oasis jeszcze kilka innych naszych gier. Andrzej Kutys i Michał Król rozmawiają o tegorocznych targach E3 w sumie przez trzy kwadranse, jeden z nich poświęciliśmy na dyskusję właśnie o polskiej obecności na amerykańskiej imprezie. Ale i omówiliśmy też wiele innych gier pokazanych na E3 2019. Jest na co czekać - jak zawsze w sumie. Jeszcze dwie recenzje dla Was mamy (i oba tytuły przygotowane przez rodzime zespoły twórców): Jarek Gowin ograł Layers of Fear 2 - i sam się zastanawia nad oceną, bo wspomniana produkcja ma naprawdę udane momenty, które przeplatają się z tymi nieco słabszymi. Za to Łukasz Rabikowski jest pewny swojej oceny Cooking Simulator - i gorąco poleca.
GIERMASZ-Program z 15.06.19

RECENZJE

[15.06.2019] Layers of Fear 2 [PS4]

Layers of Fear 2
Layers of Fear 2
Nie ma broni, tradycyjnych przeciwników, brak jednostajnej historii - przynajmniej na początku - i jakiejś szczególnej motywacji, która pchała by nas przez meandry fabuły. Gdybym miał porównać Layers of Fear 2 do jakiegoś gatunku filmowego, byłoby to kino eksperymentalne. Sporo tu rzeczy niespotykanych w innych grach. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z przełomem czy jakąś wybitną produkcją. Tytuł już sugeruje, że mamy do czynienia z horrorem. Obserwujemy wszystko oczami naszego bohatera, co w takich produkcjach dodaje napięcia. Co jeszcze możemy robić? Chodzić i otwierać drzwi - takie do pomieszczeń i szaf. I poza bieganiem to chyba już będzie wszystko. To dlatego, że produkcja polskiego Bloober Team skupia się na poznawaniu kolejnych lokacji, zabawa polega po prostu na przebrnięciu od punktu "A" do punktu "B" nie ginąc przy tym - bo fakt, czasem musimy jeszcze pobiec, żeby nie dorwało nas jakieś straszydło.

Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Bloober Team.

[15.06.2019] Cooking Simulator [PC]

Cooking Simulator
Cooking Simulator
Pieczony rostbef, hiszpańska paeia, wyśmienity crème brûlée, czy klasyczny schabowy z ziemniaczkami i surówką! Ach któż z nas nie jest fanem dobrej kuchni, niech pierwszy rzuci kamieniem! Schody zaczynają się jednak w momencie, gdy te wszystkie frykasy musimy przyrządzić sobie sami. Jak się szybko okazuje, przepisy, które może na samym początku wyglądają dość prosto i niewinnie w praktyce potrafią przyprawić nas o prawdziwy zawrót głowy. Jeśli kuchenne umiejętności nie są Waszą najmocniejszą stroną, albo odwrotnie, wprost uwielbiacie krzątać się pomiędzy garnkami i patelniami, to chyba mam coś, co może Was zainteresować lub zainspirować do działania. Cooking Simulator, to gra od polskiego producenta PlayWay, w której to wcielamy się rolę kuchcika, który musi zaspokoić wygórowane oczekiwania wiecznie głodnych klientów. Ale nie martwcie się tym jeśli Wasze umiejętności gotowania kończą się na wstawieniu wody na herbatę czy przygotowaniu tostów z serem prosto z opiekacza, bo twórcy pomyśleli tu o małym samouczku.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy PlayWay.

AKTUALNOŚCI

[08.06.2019] Przegląd tygodnia

"Wyznaczy nowe standardy w gatunku gier RPG, oferując niezwykle bogatą narrację połączoną z niezrównaną wolnością wyborów, niepowierzchownych i przejmujących towarzyszy podróży oraz zapadające w pamięć potyczki" - Drodzy Państwo, niniejszym zapowiedziano Baldur's Gate III. A że bierze się za to Larian Studios opromienione Divinity: Original Sin 2 - to mamy spore nadzieje...

... a premiera jakoby już w listopadzie tego roku. Bo Baldurs Gate III ma być jednym z tytułów startowych nowej usługi streamingowej Google Stadia. Której start w wybranych 14 krajach świata (bez Polski) zaplanowano właśnie na późną jesień. I na liście tytułów startowych widnieje oczywiście Baldurs Gate III.

Strzelanka w uniwersum Starcrafta na silniku Overwatch... Jeżeli właśnie zyskaliśmy Twoje zainteresowanie, to radzimy spokojnie usiąść. Bo ten projekt, pod kodową nazwą Ares, po dwóch latach wstępnych prac Blizzard niniejszym... skasował. Studio ma się skupić nad Diablo 4 oraz Overwatch 2 i tam oddelegowało pracowników dłubiących nad Aresem.

A propos strzelanek: powstanie następca legendarnego shoot'em up-a (lecimy samolocikiem/kosmolotem w prawo/w górę i niszczymy wszystko na swojej drodze), znanego jeszcze z czasów ZX Spectrum i Commodore. R-Type Final 2 ufundowano w internecie w niespełna dwa dni.

A to się porobiło: bardzo znany loot-shooter, Destiny 2 przechodzi na model free-to-play. Dokładnie 17 września na platformie Steam będzie do pobrania Destiny 2: New Light. W zawartości pierwszy rok gry - a na zachętę do pierwszych zakupów gdy produkcję ściągniemy za darmo, także 17 września zadebiutuje DLC Shadowkeep. Według znanych obecnie planów, twórcy będą wspierać Destiny 2 przynajmniej przez kolejny rok.

Rozróżnienie tych gatunków bywa kłopotliwe, a pomyłki, także w branżowej prasie częste. Oto bowiem seria SLASHERÓW (chociaż z prostą stosunkowo mechaniką pojedynków), wzbogaci się o nowy tytuł, czyli Darksiders Genesis. I to już będzie HACK'N'SLASH czyli pojedynki pokazane klasycznie, izometrycznie, niczym w Diablo.

Przy okazji - jeżeli kupiliście Diablo ("jedynkę") w GOG.com (to obecnie jedyne legalne źródło dla tego klasyka), to może zwróciliście uwagę, że macie już też dodatek Diablo: Hellfire. Pojawił się niniejszym w sklepie, jest wliczony w cenę "podstawki".

Retro konsola SEGA Mega Drive Mini oficjalnie dostępna w Polsce. Dystrybuować ją będzie rodzimy wydawca gier SEGI czyli firma Cenega. W ofercie odnowiony retro-sprzęt z wgranymi do systemu 42. klasycznymi grami. Cena na razie nie jest znana, premiera 19 września.

Rynek retro-konsol, przypomnijmy, mocno "rozbujało" Nintendo z ich hitowymi wznowieniami kultowych sprzętów. Ale już na przykład Sony z PlayStation Classic zaliczyło jedynie średni wynik. I cena spada, więc jeżeli chcecie kupić sprzęt z wgranymi 20. klasykami ery PlayStation One, to obecnie cena za tę przyjemność wynosi nieco ponad 100 złotych - i to nam się podoba.

Już za chwileczkę, już za momencik odbędą się (wciąż jeszcze) ważne targi E3 w USA. Oczywiście, jak to bywa przy tej okazji, gracze czekają na "bomby", czyli ujawnianie zupełnie nowych projektów. I taki na przykład Ubisoft, według pogłosek, ma pokazać dwie zupełnie nowe produkcje. Jedna ma być kooperacyjną kosmiczną strzelanką, a druga, hmm, przygodową grą akcji a'la słynna seria Zelda.

A Watch Dogs 3 - czy raczej Watch Dogs Legion - to już i tak "wyciekło". Wiadomo, że w kolejnej odsłonie dobrej serii gier z otwartym światem odwiedzimy Londyn. W grze, w której hakujemy systemy bezpieczeństwa miasta, na przykład monitoring - to miasto nadaje się idealnie. A rewolucją ma być system rekrutowania postaci niezależnych... i przejmowania nad nimi kontroli przez gracza.

O rany - to informacja z ostatniej chwili - mamy nowy "wyciek" ze stajni Ubi: otóż ktoś umieścił w sieci grafikę z gry Roller Champions - czyli połączenia rolek i piłki ręcznej. Czy to jeszcze jedna gra Francuzów szykowana na E3. A co z tymi wspominanymi wcześniej dwoma produkcjami? Czy owe Roller Champions jest jedną z nich?

Przed E3 "wyciekło" także Gears 5, czyli kolejna odsłona słynnej serii strzelanek ekskluzywnej dla Xboxa i PC. Microsoft oficjalnie potwierdził jeszcze majowe pogłoski, umieścił stosowną grafikę na swoim profilu - więc czekamy na oficjalny pokaz rozgrywki już dosłownie na dniach.

Nowy silnik graficzny, nowa-stara nazwa Modern Warfare - no i wraca porzucony ostatnio tryb dla jednego gracza. Ale jeżeli liczyliście, że w nowym Call of Duty "zatopicie się" w długiej opowieści - to nie liczcie na to. Oczywiście prace jeszcze trwają, ale ogólnie twórcy informują o "standardowym" dla serii czasie trwania kampanii. Czyli z jakieś w porywach do 10 godzin maks.

I chociaż sieciowe "gry-usługi" opanowują świat to, jak przekonuje szefostwo Sony, długie, oparte o historię wciągające gry dla jednego gracza nigdy nie osiągały większych sukcesów. Więc firma bynajmniej z nich nie zrezygnuje. Wiemy już o powstających Death Stranding, Ghost of Tsushima oraz The Last of Us: Part II - ciekawe, co jeszcze szykują?

Nowe "poksy" oficjalnie zapowiedziane. Oczywiście, w pewnym sensie w ogóle nie jest to zaskakujące, skoro na hitowej konsoli Nintendo Switch jeszcze żadnej "dużej" odsłony serii nie było. Ale po latach na przenośnym 3DS-ie, oczywiście było to nieuniknione. Więc mamy Pokemon Sword/Shield (tradycyjnie dwie gry z nieco innym zestawem stworków, w nowej krainie) zapowiedziane na listopad.

[11.05.2019] Przegląd tygodnia

Ubisoft ujawnia Ghost Recon: Breakpoint. O tym, że coś jest na rzeczy, gracze odkryli już wcześniej. Twórcy zakamuflowali parę wiadomości na ten temat w poprzedniej grze serii czyli Wildlands. Tak jak we wspomnianej grze, Breakpoint rozegra się w realiach naprawdę ładnie wyglądającej wyspy, będzie zła korporacja, gra w kooperacji (także solo) i pewnie mnóstwo dodatkowej, płatnej zawartości...
I poniekąd macie odpowiedź, dlaczego nie powstanie kontynuacja pięknej, artystycznej gry. Child of Light 2 nie będzie, bo nie da się z tego konceptu zrobić gry-usługi. W dodatku ostatnio szef Ubisoftu stwierdził, że wspaniały silnik graficzny UbiArt na razie jego firma odkłada na bok. Także cieszcie się z nowego Ghost Recon, Assassin's Creed z "gazylionem" mikrotransakcji, cieszcie się...

Najnowsza odsłona serii Call of Duty, bo naturalnie premiera w tym roku jest pewna i w przyszłym, i w przyszłym... i tym razem będzie to Modern Warfare 4. Dla porządku wyjaśnijmy, że markę rozwija kilka zespołów jednocześnie i mamy tu kilka "pod serii" - w klimatach II wojny światowej, współczesnej wojny, wojny wywiadów, wojny futurystycznej. I zgadywanka co roku dotyczy właściwie właśnie tylko kwestii, co dostaniemy tym razem. No więc w 2019 roku podobno współczesną wojnę.

"Przegląd premier zaplanowanych na 2019 rok" - to brzmi bardzo dobrze, czyż nie? Takie plany na czerwcowe E3 ma Nintendo. Oczywiście wszyscy czekają na jakieś nowe zapowiedzi, a jak będzie, trzeba jeszcze poczekać. Jedno jest pewne - nie pokażą żadnej nowej wersji konsoli Nintendo Switch (o jej przygotowywaniu się plotkuje).

Długo było cicho o tej grze, ale właśnie pokazano nowy trailer, w którym widać też urywki rozgrywki. I doprawdy Final Fantasy VII Remake prezentuje się bardzo interesująco. Chociaż, to już nie będzie turowa walka, a bardziej RPG akcji. Więcej mamy dowiedzieć się na E3. Ciekawe, czy dalej mowa o grze wypuszczanej w odcinkach, bo były wcześniej takie doniesienia.

Aha - na E3 zobaczymy też nową odsłonę serii Need for Speed. Zręcznościowa do bólu seria ścigałek miała swoje wzloty, ale ostatnie odsłony, chociaż fajne, rynku nie zawojowały. W najnowszej, podobno, znowu będzie dużo pościgów, ucieczek przed policją. A Electronic Arts ma bardzo skromne wymagania sprzedażowe, bo "jedynie" 4 miliony usatysfakcjonują korporację.

A na przykład Star Wars Jedi: Fallen Order według planów EA przedstawionych inwestorom, musi sprzedać się na dwa razy wyższym poziomie. 8 milionów kopii jest oczywiście możliwe, o ile dostaniemy świetną grę. Dla jednego gracza - to ważne, bez rozgrywki sieciowej, loot boxów i bez innych "usług". Tytuł przygotowuje ekipa odpowiedzialna za Titanfall 2 i Apex Legends.

"Elektronicy" to się w ogóle "nie szczypią w tańcu". Zakładana sprzedaż Anthem to było 6 milionów kopii. I się podobno nie udało. Więc pojawia się pytanie - co dalej z tą sieciową grą? Szef EA zapewnia, że "dalej w nią wierzą" i Anthem ma być dalej rozwijane. Hmm, a ledwo tydzień temu informowano, że BioWare przerzuca wszystkie siły na tworzenie Dragon Age 4.

Zachwycacie się (chociaż, czy to właściwe określenie?) ekstra-brutalnymi ciosami "Fatality" w Mortal Kombat 11? Cóż, ich twórcy to się raczej nie "zachwycają". Bo żeby je przygotować, potrzebne były inspiracje - sceny prawdziwych morderstw, zabijania zwierząt w rzeźni... Efekt jest taki, że niektórzy pracownicy studia leczą się u psychiatrów z zespołu stresu pourazowego.

Powstaje sieciowa gra Predator: Hunting Grounds. Legendarny łowca z filmów - wcieli się w niego jeden gracz - kontra drużyna, która chce go dopaść. Czyli będzie to asymetryczna gra kooperacyjna. No i od razu przypomina się klapa opartego o podobne założenia Evolve. Więc gracze mogą mieć tylko nadzieję, że twórcy gry o Predatorze "odrobili zadanie domowe" i ustrzegą się błędów tamtej produkcji.

Mało "ko-opów"? - to proszę bardzo, jeszcze jeden: Remnant: From the Ashes zaoferuje zespołową walkę o przetrwanie w pustoszonym przez ogromne bestie świecie. Pracuje nad tą grą zespół odpowiedzialny za Darksiders 3, widać to po charakterystycznym, lekko komiksowym stylu graficznym. Czekamy na szczegóły.

To był bardzo udany debiut. Tak bardzo, że serwery miały przejściowe problemy. MORDHAU to sieciowa "rąbanka" i to właściwie dosłownie, bo chodzi o pojedynki w klimatach średniowiecza. Pół miliona kopii już "zeszło", jednocześnie na serwerach bawi się nawet 60 tysięcy osób. To znaczy, jak już działają, ale naturalnie twórcy obiecują poprawę ich działania.

Nie będzie Until Dawn 2. "Jedynka" okazała się udanym filmowym horrorem, czyli de facto prostą przygodówką-symulatorem chodzenia. Dlaczego nie doczeka się kontynuacji? Wszystko przez te jakże przez graczy kochane wybory. W "jedynce" mógł zginąć chyba każdy z bohaterów, więc planując "dwójkę" twórcy musieliby wziąć pod uwagę za dużo zmiennych. A nie chcą grzebać nam w "sejwach". I przygotowują oparte na podobnej rozgrywce The Dark Pictures: Man of Medan.

O tym tytule to właściwie powinniśmy mówić w dziale Stare, ale jare, ale skoro klasyczna strzelanka z widokiem z pierwszej osoby właśnie doczekała się "nowej" wersji... Blood: Fresh Supply, czyli dostosowana do współczesnych systemów wersja pojawiła się w cyfrowej dystrybucji. Chociaż, oczywiście, rozgrywka jest dokładnie tak samo rozpikselowana jak kiedyś.

Gry co prawda jeszcze nie ma - ale możecie kupić sobie koszulki, plakaty, skarpetki czy figurki z nią związane (a o sklepie CD Projekt RED mówimy w dziale "Gramy po polsku"). Mowa o wielce wyczekiwanej, pierwszej "na swoim" produkcji Hideo Kojimy - Death Stranding. Twórca serii Metal Gear na razie jednak, zamiast zaprezentować jakiś fragment rozgrywki, to zapowiedział sprzedaż zegarków. Ceny na razie nie znamy, ale patrząc na ceny innych gadżetów, tanio nie będzie.

The Protecting Children from Abusive Games Act czyli "Ustawa o ochronie dzieci przed agresywnymi grami” - takie pomysły mają w USA. Przynajmniej tym razem nie chodzi o jakieś wydumane tezy "obrońców moralności", a o zakaz mikropłatności "pay-2-win" i loot boxów. Projekt wspomnianej ustawy złożył senator USA Josh Hawley. I w tym momencie to tylko projekt.

Na koniec coś ku pokrzepieniu serc. Po sukcesie Xbox Adaptive Controller, czyli kontrolera przystosowanego dla potrzeb osób niepełnosprawnych, Microsoft patentuje nowe rozwiązanie - przystawkę montowaną o dołu na pada, która przetworzy komunikaty z gry na alfabet Braille'a. Czyli osoby niedowidzące, z dysfunkcjami widzenia, będą miały szansę, aby lepiej radzić sobie w czasie zabawy.

FOTOGALERIA

[15.06.2019] Layers of Fear 2 [PS4]
[15.06.2019] Cooking Simulator [PC]
[08.06.2019] Dauntless [PS4]
[08.06.2019] Przegląd tygodnia
Duke Nukem 3D (1996 r.)
[01.06.2019] Garden Flipper DLC [PC]
[01.06.2019] Total War: Three Kingdoms [PC]
[25.05.2019] Darkwood [PS4]
[25.05.2019] RAGE 2 [PS4]
[25.05.2019] Irony Curtain: From Matryoshka with Love [PC]
© Polskie Radio Szczecin SA. Wszystkie prawa zastrzeżone.Regulamin korzystania z portaluPolityka prywatnościBiuletyn Informacji Publicznej

Szanowny Użytkowniku.

Poniżej zebraliśmy informacje dotyczące zasad przetwarzania Twoich danych osobowych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej RODO). Prosimy o ich przeczytanie – nie powinno to zająć zbyt wiele czasu. Z niniejszego opracowania dowiesz się jakie obowiązki ma Administrator, jakie przysługują Ci prawa oraz w jaki sposób z tych praw korzystać. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami.

Przechodząc do serwisu lub klikając w prawym górnym rogu tej informacji, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz na wskazane poniżej działania.

Wykorzystujemy pliki cookies oraz inne technologie

W naszych serwisach wykorzystujemy pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) i inne pokrewne technologie, mające na celu:

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz zdefiniować w ustawieniach wykorzystywanej przez Ciebie przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej szczegółów znajdziesz w Polityce prywatności .

Co to są dane osobowe?

Dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Mogą to być m.in. imię i nazwisko, adres e-mail czy numer telefonu. W zakresie korzystania z takich jak nasz serwisów internetowych wyróżnia się również dane osobowe takie jak jak adres IP użytkownika, informacja o dotychczasowej aktywności użytkownika, informacja zbierana za pośrednictwem tzw. plików cookies, a także podobnych technologii. Jeśli dany plik cookie nie zawiera danych osobowych, ale możliwe jest zestawienie informacji z tego pliku z inną informacją pozyskaną od Ciebie, tzn. jeśli jest możliwość zidentyfikowania Twojej osoby – takie pliki cookies są również objęte ochroną wynikającą z przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych.

Pliki cookies, potocznie zwane "ciasteczkami” są plikami, w których podczas przeglądania strony internetowej, zapisują się pewne informacje trafiające ostatecznie do urządzenia końcowego (np. komputera lub smartfona). Pliki cookies mają wiele funkcji – od umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie naszego serwisu internetowego, po pozwalające na zachowywanie preferencji użytkownika, jak również personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dostarczanych reklam.

Co powinieneś wiedzieć w zakresie bezpieczeństwa Twoich danych osobowych w związku z RODO

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Polskie Radio Szczecin S.A. z siedzibą przy al. Wojska Polskiego 73, 70-481 Szczecin (zwane dalej „Rozgłośnią”).
  2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), który nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych w Rozgłośni. Z IOD możesz skontaktować się pisząc na adres podany powyżej lub na adres mail iod@radioszczecin.pl . Inspektor chętnie pomoże we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych.
  3. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu :
  4. Rozgłośnia przetwarza Twoje dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celach, o których mowa powyżej.
  5. Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione innym podmiotom. Podstawą ww. działania mogą być przepisy prawa (np. ZUS, administracja skarbowa, wymiar sprawiedliwości) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania podmiotom trzecim, z którymi współpracuje Rozgłośnia (np. z podmioty sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, usług analitycznych i marketingowych).
  6. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej wyłącznie za Twoją jednoznaczną zgodą uzyskaną po uprzednim przestawieniu zasad i potencjalnych skutków takiego przekazania oraz spełnieniu szeregu wymogów określonych zapisami RODO.
  7. W przypadku wskazanym w pkt 5 i 6 Twoje dane będą zabezpieczone w sposób zapewniający im poufność z wykorzystaniem właściwych rozwiązań technicznych i technologicznych zgodnych z dobrymi praktykami stosowanymi w procesie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych.
  8. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy szczególne oraz ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 r., poz. 217), a w przypadku gdy były przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody – do momentu jej wycofania.
  9. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługuje Ci prawo do:
  10. Z powyższych uprawnień można skorzystać bezpośrednio w siedzibie Polskiego Radia Szczecin S.A., kierując korespondencję na adres siedziby Administratora lub na adres poczty elektronicznej Inspektora Ochrony Danych.
  11. Jeżeli uznasz, iż przetwarzanie dotyczących Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  12. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale w zależności od sytuacji może być wymogiem ustawowym lub umownym. W szczególnych przypadkach niepodanie danych może warunkować realizację działań których jesteś Podmiotem (w tym zawarcie umowy).
  13. Twoje dane będą mogą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu polegającemu na profilowaniu. Personalizujemy treści i reklamy a także poddajemy analizie aktywność na stronie i w Internecie. Jednym ze sposobów przetwarzania przez nas danych osobowych jest tzw. profilowanie, które polega na tym, że możemy w oparciu o Twoje dane tworzyć dla Ciebie profile preferencji i następnie dostosowywać treści wyświetlanych reklam tak, aby odpowiadały Twoim potrzebom i zainteresowaniom. Jednocześnie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.