Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection
UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection
Znacie pewnie (z własnego doświadczenia?) te historie, jak to "kupki wstydu" pęcznieją po kolejnych promocjach (skoro tak tanio, to kupię i kiedyś zagram, prawda?) - a gdy przychodzi co do czego, to ni stąd ni zowąd, zamiast ogrywać te zaległości, to odpalacie produkcję, którą już skończyliście? Tak, też tak mam... Ale w tym przypadku jestem usprawiedliwiony, prawda? W końcu ciężko pracuję przygotowując recenzję... Dobra, prawda jest taka, że gdy pojawiła się okazja, aby znowu przeżyć te niesamowite przygody, to nie wahałem się ani chwili. Uncharted: Legacy of Thieves Collection, czyli dwie gry z tej kolekcji na konsoli PlayStation przeszedłem po kilka razy. Dla mnie to "dychy". Więc, drogi PC-towcu (bo to jest ten moment, gdy gry tracą ekskluzywny status), opowiem Tobie, co dostajesz włączając przygody Nathana Drake'a i jego brata...

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Interactive Entertainment
GIERMASZ-Recenzja UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection

... otóż dostajesz chyba najlepsze przygodowe gry akcji, jakie kiedykolwiek wydano. Gry niczym kino "Nowej przygody", współczesnego Indianę Jonesa, który w niesamowicie pięknych plenerach szuka tajemniczych skarbów i zaginionych świątyń/miast czy jakiś archeologicznych legend. Mamy tu, po pierwsze, filmowość. Czyli świetnie wyreżyserowane sceny, oczywiście w stu procentach oskryptowane i w których oczywiście musisz zrobić dokładnie to, czego od Ciebie chcą twórcy. Tak, wiem, że równocześnie oznacza to, że w dużej części tej przygody idziesz "korytarzem" (fakt, momentami bardzo szerokim korytarzem z odgałęzieniami), ale doprawdy - takich gier nie ma zbyt dużo, właściwie wcale, więc doceńcie tę niesamowitą, filmową przygodę.

Przy czym, nie są to żadne "symulatory chodzenia". Absolutnie nie! Mamy elementy wspinaczkowe, jest sporo strzelania i, generalnie, wiele momentów do wykazania się refleksem. To drugi bardzo ważny element obu produkcji wydanych pod znakiem Uncharted: Legacy of Thieves Collection. Przy czym: koniecznie należy zacząć od "czwórki", która jest dłuższa, bardziej (powiedzmy) "wypasiona" w przygody - Zaginione Dziedzictwo jest pod tym względem odrobinę słabsze, za to znajomość fabuły poprzedniczki (to słowo klucz tutaj) bardzo się tu przydaje. Co prawda historie się nie łączą, ale bohaterowie w części są wspólni i tu chronologia ich poznawania jest ważna.

Przewrotnie, pewien problem będę miał z tym, co właściwie powinno być najważniejsze w tym tekście. Bo walory obu gier, jak wiecie, oceniłem na "dychę", więc kluczowe jest pytanie - jak to działa na PC? Czy wygląda olśniewająco? Cóż, usprawiedliwia mnie nieco fakt, że o ile konsole są złożone wszystkie z takich samych komponentów, tak komputery co jeden to inny czy nieco inny. A ja w dodatku testowałem Uncharted: Legacy of Thieves Collection na przenośnej maszynie czyli Steam Deck. Który jest komputerem, acz nie najmocniejszym na rynku. W dodatku zachowałem się jak typowy konsolowiec i nie dotykałem ustawień graficznych, zakładając, że skoro gra jest w zakładce "świetne na Decku", to domyślne nastawy są optymalne dla tego sprzętu. A z tego co widzę, można tu jeszcze sporo "podkręcić". Ze dwa razy mi coś "chrupnęło" w animacji i może z raz zniknął głos w trakcie scenki przerywnikowej. Tylko pamiętajcie, że seria Uncharted potrafiła zachwycić już na stareńkim PlayStation 3 - graficy z Naughty Dog to jedni z najlepszych fachowców w branży i także wersja na PC potrafi sprowokować "opad szczęki", choć to niby tylko zwykły remaster. Wszystko działa płynnie, gry niezmiennie są świetne, porty na komputery także udane - więc gorąco polecam!

Ocena: 10/10

PS. Nie interesowałem się, i odrobinę rozczarował mnie fakt, że Uncharted: Legacy of Thieves Collection to dwie gry - bez wcześniejszej trylogii. Rozczarował mnie ten fakt tylko i wyłącznie dlatego, bo miałbym pretekst, żeby je też przejść jeszcze raz, heh... Ale spoko, na konsoli też mogę przecież - a jeżeli będzie sukces tej kolekcji na PC, to pewnie i jeszcze nadrobią to wydanie.
 

Zobacz także

2022-11-19, godz. 06:00 Bayonetta 3 [Switch] "Dziś prawdziwych slasherów już (prawie) nie ma"... mógłbym zanucić (ale nie chcielibyście tego słyszeć) obserwując sytuację w tym gatunku. Gier takich… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 Call of Duty: Modern Warfare II [PC] Call of Duty: Modern Warfare stawia wysoko poprzeczkę przed następcami serii. Bo to mówiąc prosto, ale bardzo szczerze: klasyka gier komputerowych. Modern… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 A Plague Tale: Requiem [Xbox Series X] Nie sądziłem, że Asobo Studio potrafi przebić pierwowzór. Druga część A Plague Tale z podtytułem Requiem bije jednak jedynkę na głowę, ale to nie jest… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 The Chant [Xbox Series X] The Chant ma duze ambicje, ale też spore ograczenia. Choć sednem gry są zjawiska nadprzyrodzone, to te granice stawiają jej problemy znacznie bardziej prozaiczne… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 New Tales from the Borderlands [Steam Deck] Ależ mam problem z tym tytułem! W główną serię Borderlands grałem, "luzacki" klimat tam panujący jak najbardziej "załapałem", ale przykładowo w poprzednią… » więcej 2022-11-05, godz. 06:00 Gotham Knights [Xbox Series X] Nie ma Batmana, nie ma nawet Batjaskini. Nie ma Batmobilu. Są: Red Hood, Batgirl, Nightwing i Robin. I to oni przejmują pałeczkę po śmierci Człowieka-Nietoperza… » więcej 2022-11-05, godz. 06:00 Mount & Blade II: Bannerlord [PC] Grało się w pierwszego Mount & Blade'a... i to grało się latami. Nie tylko solo, ale też w grupach ze znajomymi. Powstawały klany, zespoły, drużyny Mount… » więcej 2022-11-05, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Call of Duty: Modern Warfare II [PC] Oto kolejna odsłona ultra-hitowej serii strzelanek z widoku z pierwszej osoby. Niezależnie od tego, co powiemy, to już wydawca informuje o gigantycznej sprzedaży… » więcej 2022-11-05, godz. 06:00 Sackboy: Wielka Przygoda [Steam Deck] Zabawny pluszak, jedna z ikon marki PlayStation powraca w wersji na PC. Produkcja Sackboy: Wielka Przygoda doczekała się już naszej recenzji na macierzystej… » więcej 2022-10-29, godz. 06:00 Mario + Rabbids: Sparks of Hope [Switch] Sytuacja wygląda następująco: chociaż istnienie turowego "Mariana" w którym pojawiają się też znane z gier o Raymanie i animacji Kórliki odnotowałem… » więcej
12345