Będziemy jeździć bezpieczniej – zadba o to Unia Europejska. Instytucje wspólnoty doszły do porozumienia w sprawie wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych, które mają zapewnić kierowcom i pozostałym uczestnikom ruchu drogowego większe bezpieczeństwo. Jeśli propozycje zostaną zatwierdzone to od 2022 roku wszystkie nowe samochody: osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy sukcesywnie będą wyposażane w urządzenia, które już teraz montowane są w autach klasy premium. Chodzi na przykład o systemy ostrzegające o senności i rozproszeniu uwagi kierowcy, inteligentne ograniczniki prędkości, kamery lub czujniki cofania. W ciężarówkach i autobusach mają się pojawić m.in. systemy poprawiające widoczność i usuwające tzw. "martwe pola". Unia Europejska chciałaby do 2050 roku niemal do zera zmniejszyć liczbę ofiar wypadków drogowych.
Goście:
Marek Młodożeniec - ekspert motoryzacyjny i biegły sądowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego
Filip Grega - socjolog bezpieczeństwa ruchu drogowego, Akademia Bezpiecznej Nauki i Techniki Jazdy
Romuald Szmyt - prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych
Marek Młodożeniec - ekspert motoryzacyjny i biegły sądowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego
Filip Grega - socjolog bezpieczeństwa ruchu drogowego, Akademia Bezpiecznej Nauki i Techniki Jazdy
Romuald Szmyt - prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych