Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2021-01-05, godz. 09:27
Dobrzyński o ,,aferze szczepionkowej": Nazwiska uprzywilejowanych wciąż te same
Czasy się zmieniają, a wciąż niektórzy są ,,równi" a inni ,,równiejsi" - tak skandal na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym komentował w Rozmowie pod krawatem poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński.
» więcej
2021-01-04, godz. 11:24
W negocjacjach budżetu UE "Polska ugrała maksimum tego, co mogła ugrać"
Wydaje się, że w negocjacjach unijnego budżetu Polska "ugrała" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" politolog prof. US Maciej Drzonek.
» więcej
2021-01-04, godz. 09:23
Politolog: w czasie pandemii brakuje politycznej współpracy
Rządzący i opozycja w czasach pandemii "nie grają do jednej bramki", a powinni - mówił w Rozmowie pod krawatem w Radiu Szczecin politolog, profesor Maciej Drzonek.
» więcej
2020-12-24, godz. 09:10
"Boże Narodzenie to obraz nadziei"
W tym trudnym czasie potrzebujemy braterstwa i wyciągnięcia do siebie ręki - tak o Świętach Bożego Narodzenia w dobie epidemii koronawirusa mówił ks. dr Sławomir Zyga. Kanclerz Kurii Metropolitalnej w Szczecinie był gościem "Rozmowy…
» więcej
2020-12-22, godz. 10:57
Duże pieniądze w ocenie K. Gawkowskiego
Przewodniczący klubu Lewicy komentuje wywiad wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego: "Narcyz, mały, sfrustrowany człowiek, który nie czuje polityki i społeczeństwa". Tak oceniał w "Rozmowie pod krawatem" Krzysztof Gawkowski.
» więcej
2020-12-22, godz. 09:22
Przewodniczący Lewicy oskarża prokuraturę o podsłuchiwanie posłanki
Oskarża o prokuraturę o podsłuchiwanie posłanki Lewicy, ale źródła tej informacji nie podaje - przewodniczący sejmowego klubu Lewicy Krzysztof Gawkowski w "Rozmowie pod krawatem" zapewniał, że wie to od "pracowników służb".
» więcej
2020-12-21, godz. 10:28
"Konsolidacja Gryfii jest konieczna"
Budowa nowego doku dla Gryfii jest kluczowa dla przetrwania przedsiębiorstwa w nadchodzących, bardzo trudnych dla branży czasach - mówił w "Rozmowie pod krawatem" były minister gospodarki morskiej, Marek Gróbarczyk broniąc decyzji…
» więcej
2020-12-21, godz. 09:22
Gróbarczyk wymienia inwestycje i odpiera zarzuty opozycji
Wystarczy zobaczyć, jakie rzeczy wyprawiano za ich czasów - były minister gospodarki morskiej w "Rozmowach pod krawatem" odpierał zarzuty polityków Koalicji Obywatelskiej.
» więcej
2020-12-17, godz. 10:24
Poseł, z zawodu lekarz broni szczepień
Apelował o "patriotyzm zdrowotny" - poseł PiS Czesław Hoc, z zawodu lekarz, podkreślał, że zachowanie bezpieczeństwa oraz szczepienia na koronawirusa są najważniejsze w walce z pandemią w Polsce.
» więcej
2020-12-17, godz. 09:21
Hoc: Zrównanie Strajku Kobiet i demonstracji z czasów PRL jest haniebne
Stawianie znaku równości między protestami Strajku Kobiet a demonstracjami czasów PRL-u, walki przeciw władzy ludowej jest haniebne - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Czesław Hoc.
» więcej
2020-12-16, godz. 11:41
Szef zachodniopomorskiej Solidarności: W tym mieście łatwiej jest uhonorować bolszewika niż Styczeń'71
W tym mieście łatwiej uhonorować bolszewika niż strajkujących robotników - mówi w "Rozmowach pod krawatem" przewodniczący zachodniopomorskiej Solidarności Mieczysław Jurek.
» więcej
2020-12-16, godz. 09:13
Brak rozliczenia sprawców masakry w 1970 roku to skandal i zaniedbanie
Wielki skandal i zaniedbanie: polski wymiar sprawiedliwości nie stanął na wysokości zadania - ani sprawcy masakry szczecińskiego Grudnia'70 ani sprawcy stanu wojennego nie odpowiedzieli za swoje czyny - mówił w "Rozmowie pod krawatem"…
» więcej
2020-12-15, godz. 10:24
Być marszałkiem Senatu? Nie skorzystam!
Przyznaje, że oferty były, ale nie zamierza z nich skorzystać - senator PSL, Jan Filip Libicki w "Rozmowie pod krawatem" mówił, że nie przyjmie propozycji PiS objęcia funkcji marszałka Senatu. W tym scenariuszu KO straciłaby większość…
» więcej
2020-12-15, godz. 09:19
Senator PSL: w demonstracjach Strajku Kobiet obie strony powinny zachować zimną krew
Do obu stron sporu apeluje o "zachowanie zimnej krwi" - senator Polskiego Stronnictwa Ludowego Jan Filip Libicki w "Rozmowie pod krawatem" podkreślał, że w demonstracjach Strajku Kobiet zależy mu na zachowaniu "kultury demonstracji pu…
» więcej
2020-12-14, godz. 09:11
"Nie znam żadnego wyroku, gdzie Jaruzelski uznany był za zbrodniarza"
Generał Jaruzelski był "wielką postacią Polski" - tak o komunistycznym zbrodniarzu odpowiedzialnym śmierć i setki osób zatrzymanych w stanie wojennym mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Lewicy Dariusz Wieczorek.
» więcej