Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2019-01-23, godz. 09:30
Radni zdecydowali o bonifikacie. Soska: Nie dramatyzujmy
Nie dramatyzujmy - tak zastępca prezydenta Szczecina Krzysztof Soska skwitował w "Rozmowach pod krawatem" dyskusję na temat wprowadzenia większej stawki bonifikaty przy przekształceniu użytkowania wieczystego na własność. We wtorek…
» więcej
2019-01-22, godz. 09:21
Dudek: Nord Stream 2 to projekt karykaturalny. Podważa ideę solidarności europejskiej
Prezydent USA to chyba jedyna osoba na świecie, która byłaby w stanie powstrzymać jeszcze budowę "nieszczęsnego" gazociągu Nord Stream 2 - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sekcji polskiej Deutsche Welle Bartosz Dudek.
» więcej
2019-01-21, godz. 14:01
"Odstrzał dzików brutalny i przykry, ale konieczny"
Były minister rolnictwa o odstrzale dzików: - Metoda brutalna i przykra, ale dotychczas nikt nie wymyślił skuteczniejszego sposobu walki z ASF, afrykańskim pomorem świń. Za wszelką cenę nie można dopuścić do rozprzestrzenienia…
» więcej
2019-01-21, godz. 10:59
Balazs: dystans prezydenta do PiS-u i Platformy powinien być podobny
Rozkład głosów w Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego utrudnił porozumienie PiS i Piotra Krzystka - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Artur Balazs.
» więcej
2019-01-21, godz. 08:59
"Nie ma obszaru, który jest wyłączony spod bieżącej gry politycznej"
Tracimy poczucie wspólnoty, a przez to wszystko staje się elementem politycznej, wyborczej gry - mówił w poniedziałek w "Rozmowie pod krawatem" były minister rolnictwa Artur Balazs.
» więcej
2019-01-18, godz. 09:09
Kino Pionier 1907: "nieraz nie wystarcza szeptana propaganda"
Ponad 200 filmów z całego świata wyświetliło w ubiegłym roku szczecińskie kino Pionier 1907. W "Rozmowie pod krawatem" mówił o tym współwłaściciel najstarszego, nieprzerwanie działającego kina na świecie - Jerzy Miśkiewic…
» więcej
2019-01-16, godz. 09:31
Dr Urbanik: Niektórzy politycy powinni być sekowani lub dyscyplinowani w swoich partiach
Zbliżamy się do granicy, po przekroczeniu której nie będzie już żadnych wartości i granic w debacie politycznej - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" socjolog, doktor Waldemar Urbanik, po tragicznej śmierci prezydenta Gdańska.
» więcej
2019-01-15, godz. 10:32
"Odbudowa stoczni nie jest łatwa"
Minister gospodarki morskiej i śródlądowej zapewnia: - Odbudujemy przemysł stoczniowy na rynkowych warunkach, a pod koniec tego miesiąca przedstawimy wszystkie informacje dotyczące projektu promu pasażerskiego dla PŻB - podkreślał…
» więcej
2019-01-15, godz. 10:02
Gróbarczyk: przekop Mierzei Wiślanej "jest związany z naszym bezpieczeństwem"
Wierzy, że zainteresowanie Komisji Europejskiej nie jest efektem rosyjskich nacisków - minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk w "Rozmowie pod krawatem" zapewniał, że inwestycja jest dobrze przygotowana…
» więcej
2019-01-14, godz. 11:21
Zakłady Chemiczne Police "były traktowane jak finansowe koło ratunkowe dla polityków"
Prezes Zakładów Chemicznych Police o śledztwie prokuratury dotyczącym inwestycji w Senegalu: - Występowaliśmy do prokuratora generalnego zaniepokojeni, dlaczego postępowanie trwa tak długo. Tylko tyle możemy zrobić - mówił w "Rozmowie…
» więcej
2019-01-14, godz. 09:29
Wardacki: nie całowałem się z asystentką w windzie
O rzekomym romansie z asystentką mówi, że jest to "absolutne kłamstwo" - komentował w poniedziałek w "Rozmowie pod krawatem" prezes Grupy Azoty oraz Zakładów Chemicznych "Police" Wojciech Wardacki.
» więcej
2019-01-11, godz. 09:27
"Brakuje refleksji nad kondycją miasta"
Mamy całkowicie zafałszowany obraz Szczecina - to ocena z "Rozmów pod Krawatem". Gościem Konrada Wojtyły był historyk prawnik i antykwariusz, dr Wojciech Lizak.
» więcej
2019-01-10, godz. 11:10
Posłanka Nowoczesnej o 500 plus: Chcemy sprawiedliwego rozdziału środków
Nie chcemy zniesienia 500 plus, a sprawiedliwego rozdziału tych środków - powiedziała podczas "Rozmów pod krawatem" posłanka Nowoczesnej Barbara Dolniak.
» więcej
2019-01-10, godz. 09:25
Dolniak o pikowaniu Nowoczesnej w sondażu: Ostatnie wybory pokazały, że mamy swoich wyborców
Spadek naszych notowań jest chwilowy i wkrótce powinniśmy "odbić" w górę - tak mówiła w "Rozmowach pod krawatem" posłanka Nowoczesnej, Barbara Dolniak.
» więcej
2019-01-09, godz. 10:11
Prezydent podwyższa opłaty za użytkowanie wieczyste. Senator PO ma inne zdanie
Bonifikata przy zamianie użytkowania wieczystego na własność powinna być wyższa - senator PO Tomasz Grodzki mówił tak w "Rozmowach pod krawatem". Jednocześnie, nie chciał komentować decyzji prezydenta Szczecina, który podniósł…
» więcej