Twarde dane wskazują na to, że terminal kontenerowy w Świnoujściu jest potrzebny - powiedział wiceminister infrastruktury.
Zdaniem Marka Gróbarczyka, choć epidemia odcisnęła swoje piętno na wielu branżach, to według analiz, ta inwestycja będzie opłacalna.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Przyszłość ...transport intermodalny.
Transport morski (terminal kontenerowy) + transport kolejowy (hab śródlądowy) > 200 km + transport samochodowy < 200 km
♫♫ dmuchawce, latawce, wiatr...♪♪
♫♪ Daleko z betonu świat....♫♫
lub też: za siedmioma górami, za siedmioma lasami.... :)))
Nie. To nie jest śmieszne.
Przyjeżdża tu taki..... (cytat z Obajtka), gdzie jego partyjny kumpel zaorał dobrze prosperującą stocznię...
I PLUJE ZWOLNIONYM LUDZIOM W TWARZ.
Nie wiedziałem, że Tusk do Szczecina przyjechał. Gazoport i tunel to udane dzieci PiS-u, z terminalem też się uda.
Dużo dla Zach.-POm. zrobił Joachim Brudziński z PIS !
Zobacz także
2019-05-06, godz. 14:18
"Jeżeli chcemy dogonić Niemcy, to musimy zacząć inwestować w ludzi"
Kandydatka Lewicy Razem o strajku nauczycieli: od 30 lat rządzący Polską popełniają "haniebny błąd pogardliwego traktowania ludzi pracujących na rzecz państwa" - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" Julia Zimmermann.
» więcej
2019-05-06, godz. 09:54
"Przez wieloletnie zaniedbania Szczecin jest niezbyt dobrze skomunikowany ze stolicą"
Szczecin kojarzy się jej z pięknymi magnoliami, a nie podoba się jej skomunikowanie stolicy województwa zachodniopomorskiego ze stolicą - ocenia Julia Zimmermann, liderka listy Lewicy Razem w naszym okręgu, mieszkanka Warszawy.
» więcej
2019-05-02, godz. 09:02
"Pan Juncker wyciąga rękę do stabilnej Polski"
Europa się zmienia: pan Macron będzie miał coraz mniej do powiedzenia, a pozycja pani Merkel w Niemczech słabnie - tak ostatni wywiad dla "Rzeczpospolitej" przewodniczącego Komisji Europejskiej Jean-Claude Junckera komentował Zbigniew…
» więcej
2019-04-30, godz. 10:34
Startowaliśmy z punktu "wyrżnięte palnikami instalacje"
Odbudowa nigdy nie jest łatwa, szczególnie, gdy punktem wyjścia jest ruina zostawiona przez poprzedników - tak o kondycji przemysłu stoczniowego i budowie promu w Szczecinie mówił Leszek Dobrzyński, poseł Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2019-04-30, godz. 09:30
Dobrzyński: Chcemy Unii równej dla wszystkich
W Unii chcemy być równymi partnerami, a nie "niczym pańszczyźniany chłop korzyć się przed Jaśnie Panem" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szczeciński poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński.
» więcej
2019-04-29, godz. 10:16
Napieralski o dialogu z nauczycielami: Podstawa to pieniądze na stole
To rząd powinien wystąpić z ofertą, przedstawić całościowy pakiet zmian w oświacie, ale większe pieniądze są podstawą do negocjacji - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" Grzegorz Napieralski.
» więcej
2019-04-26, godz. 09:22
Janicki: Teatr Kameralny świadomie pracuje na standardzie teatralnym
Teatr w Bramie Portowej to tradycja, od eksperymentów są inni - tak o roli "Kameralnego" mówi w Radiu Szczecin Michał Janicki.
» więcej
2019-04-25, godz. 09:35
Wiceprzewodniczący Kukiz'15 mocno o polskim systemie oświaty
Polskiego systemu edukacji nie da się naprawić, trzeba go rozwalić i budować coś innego - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" wiceprzewodniczący Kukiz'15 Jarosław Sachajko.
» więcej
2019-04-24, godz. 11:57
Gazoport wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne całej Europy
Rozbudowa terminalu gazowego w Świnoujściu służy bezpieczeństwu energetycznemu Europy - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Mucha, zastępca szefa Kancelarii Prezydenta RP.
» więcej
2019-04-24, godz. 10:13
"Prezydent Duda monitoruje sytuację. Absolutnym priorytetem jest bezpieczeństwo matur"
Absolutnym priorytetem jest bezpieczeństwo matur - Andrzej Duda na bieżąco monitoruje sytuację w sporze ZNP kontra rząd - zapewnił w "Rozmowach pod krawatem" zastępca szefa Kancelarii Prezydenta RP.
» więcej
2019-04-24, godz. 09:17
Mucha po wyborach na Ukrainie: Spodziewam się, że kierunek atlantycki będzie utrzymany
Prezydencki minister o wyborach na Ukrainie: Jestem optymistą. Spodziewam się, że kierunek euroatlantycki będzie utrzymany - mówił Paweł Mucha w "Rozmowach pod krawatem" w dyskusji na temat polityki międzynarodowej nowego prezydenta…
» więcej
2019-04-23, godz. 09:17
Alarmujące słowa europosła PiS
Zaśmiecony Bałtyk umiera - mówił Czesław Hoc. Europoseł Prawa i Sprawiedliwości w "Rozmowach pod krawatem" komentował dotychczasową politykę morską Unii Europejskiej.
» więcej
2019-04-19, godz. 09:24
"Wokół płonącej katedry jest wielka solidarność i poruszenie"
Mam nadzieje, że obraz płonącej paryskiej katedry Notre-Dame będzie dla wielu impulsem ożywienia wiary - mówił ks. dr Sławomir Zyga w "Rozmowach pod Krawatem".
» więcej
2019-04-18, godz. 12:15
Brudziński o KE: Niechęć i nienawiść do PiS-u to nie jest najlepsze paliwo
Złe emocje: niechęć i nienawiść nie są dobrym "paliwem", aby stawiać na "eklektyczny twór", jakim jest Koalicja Europejska - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" Joachim Brudziński, "jedynka" PiS w majowych eurowyborach w okręgu obejmującym…
» więcej
2019-04-18, godz. 10:17
J. Brudziński: interes narodowy ponad inne interesy
Wiceprezes Prawa i Sprawiedliwości o terminie wprowadzenia w Polsce euro: - Na pierwszym miejscu musi być polski interes narodowy, a nie interes naszych sympatycznych niemieckich sąsiadów - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Joachim Br…
» więcej