Po szumie, jaki zrobiło Grand Theft Auto, studio DMA Design postanowiło iść za ciosem i w 1999 roku wypuściło GTA 2. Drugi raz gracze mogli wcielić się w przestępcę, tym razem Claude Speeda, który sieje popłoch na ulicach miasta.
Założenie twórców było proste. Ma być wiecej i lepiej, zwłaszcza w temacie wirtualnej przemocy, więc gra wnosi wiele nowych rozwiązań. Wielka metropolia podzielona jest na trzy dzielnice, w których panują walczące ze sobą o wpływy lokalne gangi. To własnie dla przestepczych organizacji bohater wykonuje różne zlecenia, z nadzieją na zdobycie majątku i pozycji w półświadku.
Odgórna zasada GTA 2 to demolka i fabuła jest tu tylko pretekstem. Kamera z lotu ptaka i pełna swoboda w wykonywaniu misji, a i tak gracze mnóstwo czasu spędzali rozbijając sie po mieście. Gra oferuje wiele misji podejmowanych z budek telefonicznych, czy wyzwania poboczne, które odblokowują ukryte pojazdy, broń czy wiaderka gotówki. Od bycia kurierem, przez zuchwałe kradzieże, po przyjmowanie zleceń na wyeliminowanie niewygodnych osób.
GTA 2 to przede wszystkim strzelanina, gdyż Claude Speed ma dostęp do szerokiego arsenału. Także pojazdy są wyposażone niczym samochody z filmów Jamesa Bonda - karabin, miny, czy miotacz płomieni. Wszystko by z ulic miasta zrobić front miejskiej wojny.I nie ma znaczenia czy to uciekający cel, wrogie gangi czy interweniująca policja. Gorzej dla gracza, gdy do akcji wkracza oddział SWAT, FBI oraz amerykańska Gwardia Narodowa. Przez przemoc produkcja, jak i cała seria, została uznana przez niektórych jako gra tylko dla dorosłych.
Założenie twórców było proste. Ma być wiecej i lepiej, zwłaszcza w temacie wirtualnej przemocy, więc gra wnosi wiele nowych rozwiązań. Wielka metropolia podzielona jest na trzy dzielnice, w których panują walczące ze sobą o wpływy lokalne gangi. To własnie dla przestepczych organizacji bohater wykonuje różne zlecenia, z nadzieją na zdobycie majątku i pozycji w półświadku.
Odgórna zasada GTA 2 to demolka i fabuła jest tu tylko pretekstem. Kamera z lotu ptaka i pełna swoboda w wykonywaniu misji, a i tak gracze mnóstwo czasu spędzali rozbijając sie po mieście. Gra oferuje wiele misji podejmowanych z budek telefonicznych, czy wyzwania poboczne, które odblokowują ukryte pojazdy, broń czy wiaderka gotówki. Od bycia kurierem, przez zuchwałe kradzieże, po przyjmowanie zleceń na wyeliminowanie niewygodnych osób.
GTA 2 to przede wszystkim strzelanina, gdyż Claude Speed ma dostęp do szerokiego arsenału. Także pojazdy są wyposażone niczym samochody z filmów Jamesa Bonda - karabin, miny, czy miotacz płomieni. Wszystko by z ulic miasta zrobić front miejskiej wojny.I nie ma znaczenia czy to uciekający cel, wrogie gangi czy interweniująca policja. Gorzej dla gracza, gdy do akcji wkracza oddział SWAT, FBI oraz amerykańska Gwardia Narodowa. Przez przemoc produkcja, jak i cała seria, została uznana przez niektórych jako gra tylko dla dorosłych.
Tytuł trafił na pecety oraz konsole - pierwsze PlayStation, Dreamcasta i przenośnego Game Boy Colora, które rózniły się detalami. Np. w wersji na GBC gracze mają do wyboru sześciu opcjonalnych protagonistów. Tytuł zebrał średnie oceny, ale dość szybko sprzedał się w kilkuset tysiącach kopii. Trzy lata po premierze wyszła kolejna część serii - Grand Theft Auto III - reszta jest już historią.
Zobacz także
2024-08-12, godz. 13:36
Schim [Xbox Series X]
Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu…
» więcej
2024-08-06, godz. 12:11
Schim [Xbox Series X]
Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu…
» więcej
2024-08-06, godz. 12:07
Schim [Xbox Series X]
Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu…
» więcej
2024-08-05, godz. 10:34
[10.08.2024] Giermasz #611 - stwory z cienia, wojna i koty
W najnowszym programie przygotowaliśmy dla Was trzy recenzje i bardzo znanego starocia. Będzie zręcznościówka, która chce pozostać w cieniu. Survival horror utrzymany w duchu serii Silent Hill i Resident Evil. RPG akcji o kotach i szczurach…
» więcej
2024-08-04, godz. 12:37
Piractwo kiedyś i dziś. Czy kupujemy więcej legalnego oprogramowania?
W Szczecinie trwa finał regat The Tall Ships Races, więc podjęliśmy temat i porozmawialiśmy na temat... piractwa. Oczywiście chodzi o branżę gier, więc Michał Król z Kacprem Narodzonkiem powspominali dawne czasy, jak i aktualną…
» więcej
2024-08-03, godz. 06:30
[3.08.2024] Giermasz #610 - piraci na morzu i w świecie gier
Zapraszamy na wyjątkowy Giermasz o tematyce morskiej . W Szczecinie trwa finał regat The Tall Ships Races, więc podjęliśmy temat i wybraliśmy kilka starych gier o piractwie i przygodach na morzach i oceanach całego świata. W tej audycji…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Nobody Wants to Die [PlayStation 5]
Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Nobody Wants to Die [PlayStation 5]
Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X]
To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie…
» więcej