Spółka PKP Intercity wprowadza do eksploatacji nowoczesne lokomotywy Griffin 200.
Właśnie zakończono odbiór dziewięciu takich maszyn, które mogą osiągać prędkość 200 kilometrów na godzinę, co umożliwia efektywne wykorzystanie modernizowanych tras kolejowych.
Griffin 200 to polski projekt, wyprodukowany przez nowosądecki NEWAG w ramach zamówienia obejmującego łącznie 15 tego typu maszyn. Wartość całego kontraktu na dostawę i utrzymanie pojazdów wynosi blisko 388 milionów złotych. Jeszcze w tym miesiącu do PKP Intercity powinny trafić kolejne dwie lokomotywy, a trzy następne do końca roku.
W Polsce Griffiny będą kursowały na najbardziej popularnych trasach - między Warszawą a Gdynią, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami czy Krakowem. Lokomotywy te będą dopuszczone do eksploatacji również na zagranicznych szlakach. Najpierw pojazdy będą mogły kursować w Czechach i na Słowacji, a w kolejnym etapie zostaną dopuszczone do ruchu w Niemczech, Austrii i na Węgrzech.
Wszystkie lokomotywy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS drugiego poziomu, który znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa na torach. Pojazdy posiadają także system zdalnej diagnostyki, umożliwiający monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przekłada się na ich efektywniejszą eksploatację.
Griffin 200 to polski projekt, wyprodukowany przez nowosądecki NEWAG w ramach zamówienia obejmującego łącznie 15 tego typu maszyn. Wartość całego kontraktu na dostawę i utrzymanie pojazdów wynosi blisko 388 milionów złotych. Jeszcze w tym miesiącu do PKP Intercity powinny trafić kolejne dwie lokomotywy, a trzy następne do końca roku.
W Polsce Griffiny będą kursowały na najbardziej popularnych trasach - między Warszawą a Gdynią, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami czy Krakowem. Lokomotywy te będą dopuszczone do eksploatacji również na zagranicznych szlakach. Najpierw pojazdy będą mogły kursować w Czechach i na Słowacji, a w kolejnym etapie zostaną dopuszczone do ruchu w Niemczech, Austrii i na Węgrzech.
Wszystkie lokomotywy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS drugiego poziomu, który znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa na torach. Pojazdy posiadają także system zdalnej diagnostyki, umożliwiający monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przekłada się na ich efektywniejszą eksploatację.