Powinniśmy bardzo uważać na umowy, które zawieramy w domu z przedstawicielami firm, oraz w Internecie i pamiętać, że mamy prawo do odstąpienia od nich – mówiła dziś na spotkaniu z dziennikarzami Miejska rzecznik Konsumenta w Szczecinie Longina Kaczmarek. Oszustów bowiem , czyhających na klientów, którzy nie czytają dokładnie umów – nie brakuje. W tej kategorii przodują dostawcy energii oraz gazu - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi obecnie dwieście spraw oszukanych klientów.
W zeszłym roku szczeciński oddział urzędu ochrony konsumentów przyjął ponad dwanaście tysięcy skarg. A teraz sytuacja jeszcze może się pogorszyć. Lawinowo rośnie ilość sklepów internetowych. Przedsiębiorcy zwietrzyli bowiem zysk w związku z wprowadzeniem częściowego na razie, a za kilka lat całkowitego zakazu handlu w niedzielę. A klienci rzadko czytają regulaminy i warunki zakupów w e-sklepach.
W zeszłym roku szczeciński oddział urzędu ochrony konsumentów przyjął ponad dwanaście tysięcy skarg. A teraz sytuacja jeszcze może się pogorszyć. Lawinowo rośnie ilość sklepów internetowych. Przedsiębiorcy zwietrzyli bowiem zysk w związku z wprowadzeniem częściowego na razie, a za kilka lat całkowitego zakazu handlu w niedzielę. A klienci rzadko czytają regulaminy i warunki zakupów w e-sklepach.