Radio SzczecinRadio Szczecin » Spór w kinie » Wybrane premiery w kinach
Avengers: Koniec gry
Avengers: Koniec gry
PREMIERA MIESIĄCA

25 KWIETNIA
AVENGERS: KONIEC GRY (AVENGERS: ENDGAME)
REŻ. ANTHONY RUSSO, JOE RUSSO. USA 2019. DISNEY

Po wymazaniu połowy życia we Wszechświecie przez Thanosa, Avengersi starają się zrobić wszystko co konieczne, aby pokonać szalonego tytana.

WYBRANE PREMIERY KINOWE

5 KWIETNIA
BERLIN, BARCELONA (LES DISTANCIES)
REŻ. ELENA TRAPE. HISZPANIA 2018. AURORA FILMS. 99’

Comas, Olivia, Eloy oraz Guille znają się od liceum, zawsze trzymali się razem. Jednak kiedy Comas przeprowadził się z Barcelony do Berlina, nie mają już okazji do częstych spotkań. Z okazji 35 urodzin Cosmy, udają się do Berlina, aby złożyć mu niespodziewaną wizytę. Powitanie ze strony dawno niewidzianego przyjaciela nie jest jednak takie, jakiego się wszyscy spodziewali. W trakcie weekendu nierozerwalna zdawałoby się więź łącząca całą piątkę zostaje wystawiona na ciężką próbę. Przyjaciele odkrywają, że czas i odległość mogą wszystko zmienić.

IMPOSTOR (THE HOLE IN THE GROUND)
REŻ. LEE CRONIN. IRLANDIA 2019. M2 FILMS. 90’

Sarah, chcąc uciec przed przeszłością, przeprowadza się ze swoim synkiem, Chrisem do domu na wsi. Ma nadzieję, że tu uda im się rozpocząć nowe życie. Pewnej nocy Chris znika w lesie. Gdy się odnajduje, nie jest do końca sobą. Z dnia na dzień jego zachowanie staje się coraz bardziej dziwne, a Sarah zaczyna podejrzewać, że chłopiec, który wrócił do domu, może wcale nie być jej synem.

MANU. BĄDŹ SOBĄ! (MANOU THE SWIFT)
REŻ. ANDREA BLOCK, CHRISTIAN HAAS. NIEMCY 2019. KINO ŚWIAT. 88’

Manu dorasta w kochającej rodzinie, wierząc, że jest mewą. Jednak w trakcie pierwszej lekcji latania okazuje się, że należy do zupełnie innego gatunku skrzydlatych. Odrzucony przez swoje dotychczasowe stado, opuszcza rodzinne gwiazdo w poszukiwaniu prawdziwej tożsamości. Na swojej drodze spotyka ptasie rodzeństwo jerzyków, które szybko przyjmuje go do swojej paczki. Przyjaciołom towarzyszy pewien przerośnięty, niepotrafiący latać, ale za to bardzo sympatyczny indyk. Wkrótce wraz z mewami, wszystkie gatunki będą musiały połączyć siły, aby stawić czoła gangowi gryzoni, który specjalizuje się w podkradaniu ptasich jaj. Za rogiem czai się jednak kolejne niebezpieczeństwo, które pokaże, że w byciu sobą jest moc a różnienie się od innych bywa bardziej przydatne niż wszystkim się może wydawać.

POWRÓT
REŻ. MAGDALENA ŁAZARKIEWICZ. POLSKA 2018. HOLLY PICTURES. 105’

Dziewiętnastoletnia Urszula wraca do małego rodzinnego miasta po dwóch latach nieobecności. To nie jest łatwy powrót - w bardzo konserwatywnej społeczności nastolatka, która przebywała w niemieckim domu publicznym, mimo iż nie działo się to z jej woli, spotyka się z ostracyzmem. Urszuli wstydzą się nawet najbliżsi. Ale traktowana jak wyrzutek dziewczyna nie zamierza odgrywać roli ofiary. Buntuje się przeciw hipokryzji otoczenia, które rzekomo wyznając chrześcijański system wartości, zaprzecza mu swym postępowaniem.

SCHYŁEK DNIA (NAPSZALLTA)
REŻ. LÁSZLÓ NEMES. WĘGRY/FRANCJA 2018. GUTEK FILM. 142’

Skonstruowany na podobieństwo tajemniczego labiryntu film prowadzi nas przez Budapeszt u progu XX wieku, wtedy wciąż jedną z najważniejszych metropolii Europy; perłę austro-węgierskiego imperium. Przewodniczką po przekwitającym niepostrzeżenie mieście jest młodziutka Irisz, córka właścicieli sklepu z kapeluszami, którzy przed laty zginęli w pożarze. Dziewczyna szuka zaginionego brata, ale też odpowiedzi na pytania o własną tożsamość. Błądzi, zapuszcza się w zaułki i ślepe uliczki, odkrywa wnętrza eleganckich sklepów, pałaców, ale też kryjówki anarchistów i nędzne robotnicze klitki. Oto świat technologicznego triumfu i cywilizacyjnego zacofania, luksusu i niepokoju; świat, w którym o statusie świadczy twój kapelusz. Wyrafinowanie przestaje już jednak chronić przed pulsującą na obrzeżach miasta dziką energią rewolty.

SHAZAM!
REŻ. DAVID F. SANDBERG. USA 2019. WARNER. 132’

Każdy ma w sobie superbohatera. Potrzeba jedynie odrobinę magii, aby go wydobyć. W przypadku Billy’ego Batsona (Angel) wystarczy wypowiedzieć jedno słowo —SHAZAM. Wówczas ten cwany nastolatek zmienia się w dorosłego superbohatera Shazama (Levi), a wszystko za sprawą starożytnego czarodzieja. Shazam, który w głębi duszy nadal jest dzieckiem — choć zamkniętym w umięśnionym ciele herosa — wykorzystuje swoją dorosłą powłokę tak, jak zrobiłby to każdy nastolatek z supermocami — do zabawy! Czy umie latać? Czy może prześwietlać wzrokiem? Czy potrafi ciskać piorunami? Czy może się nie pojawić na sprawdzianie z WOS-u? Shazam poznaje swoje możliwości i ograniczenia z radosnym nieskrępowaniem dziecka. Jednak będzie zmuszony szybko okiełznać supermoce, aby stawić czoła zabójczym siłom zła kontrolowanym przez dra Thaddeusa Sivanę (Strong).

WILCZE ECHA (LE CHANT DU LOUP)
REŻ. ABEL LANZAC. FRANCJA 2019. KINO ŚWIAT. 115’

Załoga Titane, supernowoczesnej łodzi podwodnej z napędem atomowym, wykonuje misję wojskową u wybrzeży Syrii. W pewnym momencie doskonale wyszkolony specjalista obsługi sonaru melduje niezidentyfikowany dźwięk, dobiegający z morskich głębin. Chwilę później okręt zostaje zaatakowany, a dowódcom z trudem udaje się uratować załogę. Gdy wszyscy bezpiecznie docierają do portu, okazuje się, że świat znalazł się na krawędzi wojny nuklearnej. Dowództwo otrzymuje wiadomość, że w stronę Francji zmierza pocisk z głowicą atomową. Załoga okrętu Titane otrzymuje rozkaz kontrataku, po czym niezwłocznie wyrusza na misję. Coś jednak nie daje spokoju specjaliście od analizy podwodnych dźwięków. Jeżeli jego podejrzenia są słuszne, może się okazać, że najnowocześniejsza technologia przegra walkę z genialnie zaplanowanym podstępem.

12 KWIETNIA
AFTER
REŻ. JENNY GAGE. USA 2019. MONOLITH

Pilna uczennica i oddana córka Tessa Young zaczyna pierwszy rok college'u z wielkimi ambicjami. Doskonale wie, co chce osiągnąć, jaką drogą ma podążać i kim powinna się stać. To uporządkowane życie rozpadnie się jak domek z kart w chwili, gdy Tessa spotka tajemniczego Hardina Scotta. W jego spojrzeniu kryje się mrok, jego ciało pokrywają tatuaże, a jego zachowanie pełne jest buntu. Hardin jest wszystkim, czego Tessa starała się unikać w dotychczasowym życiu, ale po jednym spotkaniu nad jeziorem stanie się wszystkim, czego Tessa będzie odtąd pragnąć. Chłopak otworzy przed grzeczną i do bólu przyzwoitą Tessą, świat uczuć, doznań i namiętności, o jakie nigdy wcześniej by siebie nie podejrzewała. Odtąd nic już nie będzie takie samo. Szczególnie, że wkrótce na jaw wyjdzie tajemnica z przeszłości Hardina Scotta.

HELLBOY
REŻ. NEIL MARSHALL. USA 2019. MONOLITH

Pojmana i unieszkodliwiona przed wiekami królowa czarownic powraca do naszego świata, by znów nieść śmierć i zniszczenie. Jej demoniczny plan zakłada sprowadzenie na Ziemię plag tak potężnych, że ludzkość nie ma z nimi żadnych szans. Tylko bohater o tak piekielnych korzeniach jak Hellboy jest w stanie stawić czoła zagrożeniu i podjąć walkę z czarownicą i jej armią. Jego szanse wzrosną jeszcze bardziej, gdy okaże się dziedzicem potęgi samego Króla Artura. Jednak nawet on w pojedynkę nie jest w stanie wygrać wojny z siłami zła. Zanim dojdzie do decydującego starcia, Hellboy musi odzyskać swych dawnych sprzymierzeńców.

JEAN-LUC GODARD. IMAGINACJE (LE LIVRE D'IMAGE)
REŻ. JEAN-LUC GODARD. SZWAJCARIA/FRANCJA 2018. POLSKIE MEDIA. 84’

Uhonorowany Specjalną Złotą Palmą esej 88-letniego reżysera: błyskotliwe, radykalne formalnie, prowokacyjne intelektualnie spojrzenie na filmowe medium. Każdy z rozdziałów (poświęconych m.in. podróżom, wojnom czy prawu) to fragment historii i dopiero gdy zbierzemy je razem, dostrzeżemy pełny obraz. Złożony z cytatów z klasycznych dzieł, newsów czy filmików ISIS z YouTube’a, erudycyjny "The Image Book" mówi o terrorze obrazów nie tyle wyjaśniających nam świat, ile kształtujących go zgodnie z politycznym zamówieniem. Podążając w stronę Bliskiego Wschodu, Jean-Luc Godard przygląda się kwestiom reprezentacji i jej braku, przekleństwu wizerunku narzuconego przez Zachód, podporządkowującemu spojrzeniu. Tasując na ekranie obrazy i manipulując dźwiękiem, twórca "Do utraty tchu" pyta o rolę, jaką odgrywa kino w historii XX i XXI wieku: kronikarza przemocy, wirusa roznoszącego groźne ideologie, strażnika istniejącego porządku, a może biernego obserwatora?

MAKSYMIUK. KONCERT NA DWOJE
REŻ. TOMASZ DROZDOWICZ. POLSKA 2018. MAYFLY. 75’

Geniusz, pracowitość i niespożyty temperament – to tylko niektóre cechy składające się na osobowość Jerzego Maksymiuka, który jako dyrygent, pianista i kompozytor stał się jedną z najbardziej charyzmatycznych postaci polskiej (i nie tylko) muzyki poważnej ostatnich kilkudziesięciu lat. Filmowy portret maestra byłby jednak niepełny, gdyby zabrakło w nim jego żony Ewy, która organizuje jego codzienne życie, inspiruje do pracy i zapewnia psychiczne wsparcie.

PRZYPŁYW WIARY (BREAKTHROUGH)
REŻ. ROXANN DAWSON. USA 2019. IMPERIAL CINEPIX. 116’

22 KWIETNIA
PRAZIOMEK (MISSING LINK)
REŻ. CHRIS BUTLER. USA/KANADA 2019. MONOLITH. 95’

Do niedawna prowadził spokojne życie w odległych zakątkach Ameryki Północnej. Jednak jego samotna egzystencja niespodziewanie nabrała kolorów. Odkąd Zuzia został odkryty przez sir Lionela Frosta, w jego życiu nic już nie było takie samo. Obecnie może poszczycić się statusem prawdziwej gwiazdy - nie tylko został okrzyknięty brakującym ogniwem, ale odbył też podróż, w trakcie której dokonał niezwykłych odkryć.

26 KWIETNIA
PEWNEGO DNIA (EGY NAP)
REŻ. ZSÓFIA SZILÁGYI. WĘGRY 2018. AURORA FILMS. 99’

Obserwujemy Annę (Zsófia Szamosi) zaledwie przez jeden dzień. Kamera towarzyszy jej, gdy przygotowuje jedzenie dla rodziny, a następnie rozwozi troje dzieci po szkołach, przedszkolach, kursach. Jest z nią, gdy gna do pracy w szkole językowej, gdy martwi się o pieniądze czy o własne małżeństwo - Anna właśnie dowiedziała się, że jej mąż mógł mieć romans. Wiadomość ta sprawia, że główna bohaterka czuje się jeszcze bardziej niedoceniana, tak jakby była zupełnie przezroczysta.

VOX LUX
REŻ. BRADY CORBET. USA 2018. M2 FILMS. 114’

Celeste była nastolatką, kiedy wielka tragedia wywindowała ją na szczyty sławy i zrobiła z niej gwiazdę muzyki pop. Od tej pory media śledziły każdy jej ruch, a jej kariera rozwijała się w cieniu zjawisk, które naznaczyły XXI wiek: ataków terrorystycznych, szkolnych strzelanin, medialnej rewolucji. Dzisiaj Celeste nie jest już tą samą osobą. Po skandalicznym incydencie, który o mały włos nie zrujnował jej kariery, chce wrócić na scenę. Musi ponownie zmierzyć się ze wspomnieniami sprzed lat, a w dodatku – przygotować się do wielkiej trasy koncertowej.