Na terenie Stoczni Szczecińskiej powstanie fabryka, która ma produkować żelbetowe elementy duńskiego mostu. Będą odlewane w ogromnych szalunkach, później trafią do Danii gdzie most zostanie zmontowany. Zakład zatrudni około 80 osób.
Most, po złożeniu wszystkich elementów, będzie miał długość 1360 metrów.
- W Stoczni Szczecińskiej powstaną 492 elementy, każdy o masie 115 ton, co daje ponad 50 tys. ton wysublimowanej konstrukcji żelbetowej, która będzie tu wyprodukowana i popłynie do Danii celem dalszego montażu - poinformował Andrzej Strzeboński prezes Stoczni Szczecińskiej - Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Kontrakt ma zrealizować Mostostal Warszawa. Żelbetowe elementy mostu będą transportowane do Danii na pontonach.
- Istotną kwestią jest transport i przeładunek. Lokalizacja też nie jest przypadkiem, bo zasoby sprzętowe pozwalają na manewrowanie tak ciężkim ładunkiem. Musi być zarówno odpowiednia nawierzchnia jak i sprzęt. Suwnica pozwala na to, by - co jest bardzo trudne - rozlokować na jednostce pływającej ponad 100-tonowy element - dodał Zbigniew Przybyłowicz z Mostostalu Warszawa.
Gdy zakład rozpocznie pracę będzie w stanie wyprodukować jeden element mostu dziennie. W realizację kontraktu zostaną zaangażowane też inne firmy ze Szczecina. Most powstanie na Roskilde Fjord w północnej części duńskiej wyspy Zelandia.
Fabrykę elementów mostu zlokalizowano w Szczecinie ze względu na niższe niż w Danii koszty pracy oraz restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony środowiska na miejscu budowy.
- W Stoczni Szczecińskiej powstaną 492 elementy, każdy o masie 115 ton, co daje ponad 50 tys. ton wysublimowanej konstrukcji żelbetowej, która będzie tu wyprodukowana i popłynie do Danii celem dalszego montażu - poinformował Andrzej Strzeboński prezes Stoczni Szczecińskiej - Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Kontrakt ma zrealizować Mostostal Warszawa. Żelbetowe elementy mostu będą transportowane do Danii na pontonach.
- Istotną kwestią jest transport i przeładunek. Lokalizacja też nie jest przypadkiem, bo zasoby sprzętowe pozwalają na manewrowanie tak ciężkim ładunkiem. Musi być zarówno odpowiednia nawierzchnia jak i sprzęt. Suwnica pozwala na to, by - co jest bardzo trudne - rozlokować na jednostce pływającej ponad 100-tonowy element - dodał Zbigniew Przybyłowicz z Mostostalu Warszawa.
Gdy zakład rozpocznie pracę będzie w stanie wyprodukować jeden element mostu dziennie. W realizację kontraktu zostaną zaangażowane też inne firmy ze Szczecina. Most powstanie na Roskilde Fjord w północnej części duńskiej wyspy Zelandia.
Fabrykę elementów mostu zlokalizowano w Szczecinie ze względu na niższe niż w Danii koszty pracy oraz restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony środowiska na miejscu budowy.
- W Stoczni Szczecińskiej powstaną 492 elementy, każdy o masie 115 ton, co daje ponad 50 tys. ton wysublimowanej konstrukcji żelbetowej, która będzie tu wyprodukowana i popłynie do Danii celem dalszego montażu - poinformował Andrzej Strzeboński prezes Sto
Dodaj komentarz 2 komentarze
rozrasta nam się ta upadła Stocznia Szczecińska!
Juz nie tylko promy i łodzie podwodne będą tu budować, ale i mosty!
Do kompletu jeszcze brakuje rowerów pancernych, sterowców i statków kosmicznych!
A co? Nas nie stać na kosmodrom? Nas?!
Bohaterów!?
@ Jan Nowak
No i bardzo dobrze, że się w końcu rozwija, każde miejsce pracy się liczy.