Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Silent Hill 2 remake
Silent Hill 2 remake
Giermasz #621 - przestraszeni, zabiegani i zezłomowani
Zapraszamy na 621 odcinek Giermaszu. Tym razem mamy trzy recenzje, z czego dwie gry pochodzą z Polski. Udamy się do miasta, w którym nie jesteśmy mile widziani, przemierzymy rozpadający się piękny świat, zezłomujemy kilka okrętów, a na koniec porozmawiamy o wielkim wycieku danych.

Silent Hill 2 to kultowy tytuł wśród horrorów. Krakowski Bloober Team wziął się za stworzenie remake’u i wyszedł im naprawdę dobrze – o czym z pełną pieluchą informuje lubiący się bać Jarek Gowin. Za to Neva to artystyczna gra o ratowaniu rozpadającego się świata i walce z ciemnością, którą sprawdził Michał Król. Polski Ship Graveyard Simulator 2 to kontynuacja zabawy w złomiarza, który odzyskuje materiały z wraków statków. Z młotkiem i palnikiem w ręku biegał Kacper Narodzonek. Na koniec porozmawiamy o firmie Nintendo, które musi zmierzyć się z gigantycznym przeciekiem, który dotknął studio odpowiedzialne za serię Pokemon.

Polecamy też obserwować nas na Facebooku i słuchać na Spotify lub w Podcastach Google.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1400. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
Ship Graveyard Simulator 2
Ship Graveyard Simulator 2
Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować i zezłomować statek. Nie, to nie jest pomyłka z mojej strony. Ship Graveyard Simulator 2 pozwala nam się przenieść do świata pracy fizycznej i rozmontować różnej maści konstrukcje, aby potem sprzedać odzyskane materiały. Za pieniądze kupujemy nowe statki, które znowu rozmontowujemy, aby zarobić.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Ultimate Games.
Neva
Neva
Hiszpańskie studio Nomada Games przedstawiło się światu wyjątkowo artystyczną grą-przeżyciem Gris. Tytuł zebrał świetne recenzje, choć bądźmy szczerzy, mało było tam gry w grze. Recenzowana przeze mnie Neva - ich drugie dzieło - idzie w podobnym kierunku, choć tym razem twórcy skupili się na tym, by prócz tajemniczej historii i artyzmu, było też co robić. Jest sporo elementów zręcznościowych, kilka prostych zagadek logicznych i dużo walki.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Devolver Digital.
Silent Hill 2
Silent Hill 2
Milion kopii w tydzień od premiery. Tak właśnie sprzedaje się remake Silent Hill 2. Czy to dziwne? W żadnym wypadku. Sądzę, że magia tej serii jest tak duża, że nawet gdyby ta produkcja była nieudana, wyniki sprzedaży byłyby satysfakcjonujące. A ta gra jest bardzo udana.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Bloober Team.
Test Drive Unlimited Solar Crown
Test Drive Unlimited Solar Crown
Pierwsza część wyścigowej serii Test Drive Unlimited była grą bardzo dobrą, druga odsłona już tylko dobrą, za to najnowsza - Test Drive Unlimited: Solar Crown - to po prostu dramat. Od samej lokacji, poprzez atrakcje czekające na graczy, wymóg bycia ciągle online, zrywania połączeń, powolnego progresu i absurdalnej orki, by zdobyć choćby jednego hypercara. Gdy tylko traficie na tę grę, zawróćcie, pedał gazu w podłogę i uciekajcie jak najdalej.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, firmy Nacon.
Hamster Playground
Hamster Playground
Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim przeszło wizualną metamorfozę. Sporo czasu poświęciliśmy ich najnowszej grze Hamster Playground (tu karta Steam), która wyjdzie 11 lipca oraz wydawnictwu We Dig Games, którego Disco Samurai prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Zapraszam, Michał Król.

"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"

Blackthorne
Blackthorne
Stare ale jare - Blackthorne (1994 r.)
W 1994 roku na PC wyszła gra, która przypominała starego Prince of Persia oraz nowocześniejszego Flashbacka, jednak poziom trudności to zdecydowanie stara szkoła. Blackthorne nie wybaczał jakichkolwiek błędów i wymagał anielskiej cierpliwości.

Scenariusz - jak to w starych grach bywało - nie zasługiwał na nominację do Oscara. Oto tytułowy Kyle Blackthorne powraca po wielu latach na rodzimą planetę Tuul, by wymierzyć sprawiedliwość złemu czarnoksiężnikowi Sarlakowi, "czarnemu" lordowi goblinów i orków. W tle mamy krwawą zemstę i młodzieńca, który z obrzynem w dłoni rusza pokonać armię tego złego.

Blackthorne łączy w sobie platformówkę i strzelaninę, choć walka wymaga tu cierpliwości. Bohater może skryć się w cieniu, dzięki czemu jest niepodany na ataki. Niestety wrogowie mogą robić to samo, więc jest to gra w wyczekiwanie na błąd przeciwnika. Zwłaszcza w późniejszych etapach trzeba było być ostrożnym, bo jeden zły ruch...

Tu nie można było grać w stylu Johna Rambo, gdyż protagonista miał tylko jedno życie. Nawet upadek z większej wysokości kończył się źle i grę trzeba było rozpoczynać od nowa. By było jeszcze zabawniej, nie było możliwości zapisywania stanu gry. Na ratunek przyszły kody, podawane po przejściu etapu, umożliwiające rozpoczęcie gry od wybranego miejsca.

Blackthorne był ceniony przez graczy, lecz mimo ładnej oprawy graficznej, ciekawej muzyki i ogólnie dobrego wykonania, wielkiego sukcesu nie osiągnął. W roku 2003 premierę miał port wydany na przenośną konsolę GameBoy Advance, a w roku 2013 - blisko 20-letnia gra została udostępniona za darmo w wersji na PC.