Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

Niemcy chcą ograniczyć konkurencyjność polskiego transportu. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Niemcy chcą ograniczyć konkurencyjność polskiego transportu. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Premier Ewa Kopacz rozmawiała telefonicznie z kanclerz Niemiec Angelą Merkel na temat na temat sytuacji przewoźników i nowych przepisów płacy minimalnej u naszych sąsiadów.
Od 1 stycznia stawka za godzinę pracy, która dotyczy zarówno Niemców jak i cudzoziemców pracujących w tym kraju, musi wynosić co najmniej 8,5 euro za godzinę.

Polskie firmy transportowe jeżdżące do Niemiec obawiają się, że nowe przepisy zwiększą ich wydatki i ograniczą konkurencyjność na europejskim rynku. Premier Ewa Kopacz zrobi wszystko co niezbędne, aby ochronić polskich przewoźników - mówi Iwona Sulik, rzecznik rządu.

- Ze strony Angeli Merkel padło zobowiązanie, że podejmie kroki niezbędne do tego, by jak najszybciej doszło do spotkania polskich i niemieckich ministrów pracy i transportu - mówi Sulik.

Jacek Robak z wydziału promocji handlu w polskiej ambasadzie w Berlinie nie zgadza się z niemiecką interpretacją.


Materiał: TVN24/x-news

Przekonanie Niemców do zmiany przepisów może być bardzo trudne - mówi Sebastian Paluch, prezes zarządu Stowarzyszenia Polskie Forum Transportu.

- Problem jest w tym, że przepisy są błędnie interpretowane. Niemcy udają albo faktycznie tego nie widzą - mówi Paluch.

Polscy kierowcy pracują za ponad dwukrotnie niższe niż Niemcy stawki przewozowe - mówi Romuald Szmyt, prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Szczecinie.

- Może nie jesteśmy przeciwni płaceniu kierowcom więcej, jeżeli przewoźne czy frachty będą dużo wyższe.

Jesteśmy prywatnymi przedsiębiorcami, nikt nie zrekompensuje nam zwiększonych wydatków - mówi Krzysztof Majewicz, współwłaściciel szczecińskiej firmy transportowej Macsped.

- Wystarczy, że jednego dnia jako przewoźnicy w ogóle nie podejmiemy zleceń na terytorium Niemiec. Zobaczymy jak ich i inne gospodarki poradzą sobie, gdy przysłowiowe mleko i inne produkty nie dotrą do odbiorców.

Zdaniem ekspertów, takie działanie rządu niemieckiego ma na celu ograniczyć konkurencyjność polskiego transportu w Niemczech. Polska ma aktualnie drugą co do wielkości flotę samochodów ciężarowych w całej Unii Europejskiej.
Premier Ewa Kopacz zrobi wszystko co niezbędne, aby ochronić polskich przewoźników - mówi Iwona Sulik, rzecznik rządu.
Przekonanie Niemców do zmiany przepisów może być bardzo trudne - mówi Sebastian Paluch, prezes zarządu Stowarzyszenia Polskie Forum Transportu.
Polscy kierowcy pracują za ponad dwukrotnie niższe niż Niemcy stawki przewozowe - mówi Romuald Szmyt, prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Szczecinie.
Jesteśmy prywatnymi przedsiębiorcami, nikt nie zrekompensuje nam zwiększonych wydatków - mówi Krzysztof Majewicz, współwłaściciel szczecińskiej firmy transportowej Macsped.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Archiwum informacji

poniedziałek29wtorek30środa01czwartek02piątek03sobota04niedziela05poniedziałek06wtorek07środa08czwartek09piątek10sobota11niedziela12poniedziałek13wtorek14środa15czwartek16piątek17sobota18niedziela19poniedziałek20wtorek21środa22czwartek23piątek24sobota25niedziela26poniedziałek27wtorek28środa29czwartek30piątek31sobota01niedziela02
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty