Szczecin nie ma żadnej strategii związanej z transportem, działa od przypadku do przypadku - to opinia prezesa Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina. Piotr Czypicki mówił o tym w programie "Radio Szczecin na Wieczór".
- Polityka transportowa musi mieć przede wszystkim jakieś założenia. My tych założeń w ogóle nie mamy. Nie mamy założeń, jaki udział poszczególnych środków transportu chcemy mieć w mieście za ileś tam lat. Nie mamy założeń dotyczących chociażby tego, ile samochodów chcemy w ogóle do miasta wpuścić - mówił szef SENS-u.
Prezes miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne Konrad Stępień wprost nie odpowiedział na zarzuty, ale mówił o plusach szczecińskiej Strefy Płatnego Parkowania.
- Opierając się na badaniach, które co kilka lat przeprowadzamy, możemy powiedzieć, że dzisiaj średnie napełnienie Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie wynosi około 80 procent. Można więc powiedzieć, że jest książkowe, jeżeli chodzi o poziom rotacji, który powinien być zapewniony - mówił Stępień.
Działania w zakresie polityki parkingowej zapowiada Ministerstwo Rozwoju. Według Polskiej Agencji Prasowej, propozycje resortu to między innymi: budowa parkingów park&ride i podniesienie opłat za postoje w centrach miast.