Od wtorku pod jednym numerem telefonu można sprawdzić m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej czy - gdzie znajduje się najbliższy szpital. To wspólny projekt Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta.
Do tej pory numer 800 190 590 należał do bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Ten jeden numer ma zastąpić kilka, na które dzwonili pacjenci z różnymi wątpliwościami i pytaniami.
Wszystko po to, by pacjenci jak najszybciej otrzymali kompleksową pomoc.
To dopiero początek zapowiadanych zmian: docelowo pracownicy Telefonicznej Informacji Pacjenta będą nie tylko podpowiadać w kwestiach formalnych, ale też udzielać prostych porad medycznych.
W ubiegłym roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie.
Telefony od pacjentów będzie odbierało kilkunastu pracowników zachodniopomorskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Wszystko po to, by pacjenci jak najszybciej otrzymali kompleksową pomoc.
To dopiero początek zapowiadanych zmian: docelowo pracownicy Telefonicznej Informacji Pacjenta będą nie tylko podpowiadać w kwestiach formalnych, ale też udzielać prostych porad medycznych.
W ubiegłym roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie.
Telefony od pacjentów będzie odbierało kilkunastu pracowników zachodniopomorskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.