Szczecińscy uczniowie jako pierwsi w Polsce mają szansę uczyć się historii swojego miasta i regionu. Kuratorium oświaty, magistrat i IPN podpisały umowę o współpracy.
Nauczyciele historii musieliby napisać programy nauczania, które po zaakceptowaniu przez kuratorium oświaty już w drugim semestrze roku szkolnego mogłyby zostać wprowadzone do wybranych liceów.
- Dodatkowe lekcje, na przykład o tragicznych wydarzeniach Grudnia'70, doskonale wpłynęłyby na budowanie tożsamości uczniów - uważa Elżbieta Masojć, zastępca prezydenta Szczecina. - Każdy dobry merytorycznie projekt edukacyjny zostanie wprowadzony jako dodatkowa i obowiązkowa godzina, jeśli tylko rady pedagogiczne i dyrektorzy się zgodzą.
Pomoc w przygotowaniu programów zadeklarował dyrektor szczecińskiego oddziału IPN Marcin Stefaniak. - Bardzo nam zależy na lekcjach z historią regionu. Jeśli taka jest deklaracja pani prezydent to my się bardzo cieszymy - dodał Stefaniak.
Władze miasta zapewniają, że dysponują pieniędzmi na sfinansowanie dodatkowych lekcji.
- Dodatkowe lekcje, na przykład o tragicznych wydarzeniach Grudnia'70, doskonale wpłynęłyby na budowanie tożsamości uczniów - uważa Elżbieta Masojć, zastępca prezydenta Szczecina. - Każdy dobry merytorycznie projekt edukacyjny zostanie wprowadzony jako dodatkowa i obowiązkowa godzina, jeśli tylko rady pedagogiczne i dyrektorzy się zgodzą.
Pomoc w przygotowaniu programów zadeklarował dyrektor szczecińskiego oddziału IPN Marcin Stefaniak. - Bardzo nam zależy na lekcjach z historią regionu. Jeśli taka jest deklaracja pani prezydent to my się bardzo cieszymy - dodał Stefaniak.
Władze miasta zapewniają, że dysponują pieniędzmi na sfinansowanie dodatkowych lekcji.