Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Tętniące życiem bulwary, cumujące setki jachtów w centrum miasta, na nabrzeżach biurowce i luksusowe apartamentowce - jak wcielić taką wizję w życie w Szczecinie? Fot. Łukasz Szełemej [PR Szczecin]
Tętniące życiem bulwary, cumujące setki jachtów w centrum miasta, na nabrzeżach biurowce i luksusowe apartamentowce - jak wcielić taką wizję w życie w Szczecinie? Fot. Łukasz Szełemej [PR Szczecin]
Tętniące życiem bulwary, cumujące setki jachtów w centrum miasta, na nabrzeżach biurowce i luksusowe apartamentowce - jak wcielić taką wizję w życie w Szczecinie? O tym rozmawiają uczestnicy Waterfront Forum Szczecin.
To druga taka konferencja. Poprzednia odbyła się w maju - wówczas Szczecin podpisał list intencyjny z firmą EKO PARK. Dotyczył odbudowy i zabudowy szczecińskiej Wenecji, czyli leżących nad Odrą terenów wzdłuż ulicy Kolumba oraz budowa biurowca na Łasztowni.

- Waterfront to angielski termin opisujący zabudowę nadwodną - tłumaczy organizator konferencji Zbigniew Jagniątkowski z Instytutu Studiów Regionalnych. Jego zdaniem, klimat miasta nad wodą tworzą nie tylko budynki czy bulwary. - Rewitalizacji wymaga również społeczeństwo, które mieszka nad wodą. To długotrwały proces społeczny.

- Zalążki Waterfrontu mamy - tłumaczy prezydent Szczecina Piotr Krzystek i podaje przykłady rewitalizacji bulwarów, budowę biurowca i mariny żeglarskiej na Łasztowni czy przejęcie przez miasto nabrzeży przy Wałach Chrobrego. - Jak popatrzymy na przykłady europejskie, to też nie powstawały one przez 2-3 lata. Hamburg czy Malmö to był okres dużo dłuższy - dodaje Krzystek.

Przykładem dla Szczecina może być Bydgoszcz, która na waterfront wydała już 200 milionów złotych. Izabela Szczesik-Zobek z tamtejszego magistratu pokazała udaną rewitalizację Wyspy Młyńskiej. - Jest to miejsce tak tętniące życiem, że można powiedzieć czasem sprawiające problemy, ponieważ wszystkie imprezy kulturalne, wszystko co się dzieje, chce się dziać na wyspie - wyjaśnia Szczesik-Zobek.

W Bydgoszczy pływają tramwaje wodne, cena biletu jest taka, jak w normalnej komunikacji miejskiej. Szczecin też ma takie plany, a jak podkreśla Piotr Krzystek, coraz więcej inwestorów jest zainteresowanych budowaniem na szczecińskich nabrzeżach.
Relacja Andrzeja Kutysa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty