- Dobrze byłoby taki telefon sobie gdzieś zapisać, żeby mieć do niego dostęp. Z pewnością gdy pojawimy się jednak w naszym banku zostaniemy poinformowani, że możemy zadzwonić pod konkretny numer. Ewentualnie możemy złożyć dyspozycję, żeby tę kartę zastrzec - tłumaczy Elżbieta Giwer z Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Szczecinie.
Dla bezpieczeństwa kartę dobrze jest ubezpieczyć - dodaje.
- Nie są to wysokie kwoty. Kilka złotych miesięcznie może uratować nas przed tym, że stracimy środki i ich potem nie odzyskamy. Zawsze podana jest wysokość do jakiej ubezpieczyciel odpowiada w przypadku utraty tej karty i jaką kwotę może nam wypłacić - mówi Giwer.
Z informacji Narodowego Banku Polskiego wynika, że ponad 60% Polaków ma i płaci karta płatniczą. Według danych ich danych w 2009 roku Polacy zapłacili kartą ponad 700 mln razy.