Porady Eksperta
Radio SzczecinRadio Szczecin » Porady Eksperta » Relacje Wojciecha Zagaja
Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Klient może ją złożyć jeżeli ma wątpliwości co do opłat, które naliczył my bank. Wtedy możemy złożyć reklamację. Grunt to upewnić się jednak, czy rzeczywiście mamy ku temu powód.

Jeżeli uznamy, że tak to możemy jej dokonać na kilka sposobów - mówi Elżbieta Giwer z Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Szczecinie.
- Reklamacje możemy złożyć nie tylko na piśmie. Czasami banki korzystają z infolinii albo z call center. Niektóre baki oferują możliwość składania reklamacji droga internetową poprzez stronę na której klient obsługuje swój rachunek - mówi Elżbieta Giwer z
- Reklamacje możemy złożyć nie tylko na piśmie. Czasami banki korzystają z infolinii albo z call center. Niektóre banki oferują możliwość składania reklamacji droga internetową poprzez stronę na której klient obsługuje swój rachunek.

Oprócz zwrócenia kwoty jaka została niesłusznie naliczona, klient banku składając reklamacje może liczyć również na dodatkową rekompensatę. Ale tylko pod pewnymi warunkami - dodaje Giwer.

- Jeżeli klient jest w stanie udowodnić, że z tego powodu, iż bank pobrał mu niesłusznie środki i został on w jakiś sposób poszkodowany (np. pobrano mu opłatę, która spowodowała, że przelew, który klient miał zaplanowany na dany dzień nie został zrealizowany z powodu braku środków i został z tego tytułu obarczony dodatkowymi odsetkami) to ma prawo złożyć do banku reklamację, która będzie dotyczyła zwrotu poniesionych kosztów - tłumaczy Giwer.

Jeżeli nie otrzymamy od banku odpowiedzi na naszą reklamację albo klient nie zgodzi się z jej treścią, wtedy może skierować sprawę do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich lub Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.
 

Zobacz także

2014-12-19, godz. 12:06 19.12.2014 - W co można zainwestować pieniądze? Osoba, która chce zainwestować zgromadzone środki ma w czym wybierać. Na rynku nie brakuje ofert. Ich odpowiedni dobór jest zależny od tego na jak długo… » więcej 2014-12-15, godz. 10:58 15.12.2014 - Wypowiedzenie umowy przez bank. Kiedy i dlaczego? Może ono dotyczyć zarówno prowadzonego rachunku jak i samego kredytu. Jak mówi Elżbieta Giwer z Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Szczecinie w przypadku… » więcej 2014-12-12, godz. 16:11 12.12.2014 - Po rozwodzie, ale wciąż z długiem Małżonkowie, którzy zaciągnęli wspólnie kredyt hipoteczny po rozpadzie związku i tak będą musieli go oboje spłacać. Rozwód nie zwalnia żadnej ze stron… » więcej 2014-12-10, godz. 11:16 10.12.2014 - Zrobiliśmy przelew, ale pieniądze nie doszły. Co robić? Powodem takiej sytuacji jest najczęściej błędnie wpisany numer konta. Przy przelewach banki nie sprawdzają innych danych. Gdy pomylimy cyfry środki mogą… » więcej 2014-12-03, godz. 14:00 03.12.2014 - Nawet przy wpływach pieniądze z konta mogą być niedostępne Każdy kto zalega z długami musi się z tym liczyć. Komornik może w takiej sytuacji zająć nasz rachunek bankowy. Ale nie wszystkie środki - tłumaczy… » więcej 2014-12-01, godz. 12:53 01.12.2014 - Pieniądze z konta zmarłego bez zbędnych formalności? To możliwe Każdy kto chce, aby w przypadku jego śmierci rodzina uzyskała dostęp do środków zgromadzonych na koncie bankowym może dokonać dyspozycji swoimi pieniędzmi. Aby… » więcej 2014-11-28, godz. 12:41 28.11.2014 - Co zrobić po stracie karty? Od jej kradzieży lub zguby jest tylko krok do tego, aby nie zostać pozbawionym środków na koncie bankowym. Gdy tylko zauważymy, że jej nie mamy jak najszybciej… » więcej 2014-11-26, godz. 13:38 26.11.2014 - Długu nie zaciągali, ale grozi im ich spłata. Takie ryzyko ponosi żyrant, czyli osoba, która poręczyła znajomemu czy komuś z rodziny na przykład kredyt. W przypadku gdy kredytobiorca przestanie go spłacać… » więcej 2014-11-24, godz. 12:13 24.11.2014 - Ochrona kredytu, czyli czy warto go ubezpieczyć? Ubezpieczenie kredytu to przede wszystkim zabezpieczenie transakcji dla banku. Może się też okazać pomocne dla nas, jeżeli znajdziemy się w trudnej sytuacji… » więcej 2014-11-21, godz. 11:53 21.11.2014 - "Usunięcie" historii w BIK. Czy to możliwe? "Aż 90% kredytobiorców ma pozytywną historie kredytową. Bądź wśród nich!", "Wystarczy kilka chwil by znów cieszyć się swobodą finansową" czy "Zaufaj… » więcej
12