- Reklamacje możemy złożyć nie tylko na piśmie. Czasami banki korzystają z infolinii albo z call center. Niektóre banki oferują możliwość składania reklamacji droga internetową poprzez stronę na której klient obsługuje swój rachunek.
Oprócz zwrócenia kwoty jaka została niesłusznie naliczona, klient banku składając reklamacje może liczyć również na dodatkową rekompensatę. Ale tylko pod pewnymi warunkami - dodaje Giwer.
- Jeżeli klient jest w stanie udowodnić, że z tego powodu, iż bank pobrał mu niesłusznie środki i został on w jakiś sposób poszkodowany (np. pobrano mu opłatę, która spowodowała, że przelew, który klient miał zaplanowany na dany dzień nie został zrealizowany z powodu braku środków i został z tego tytułu obarczony dodatkowymi odsetkami) to ma prawo złożyć do banku reklamację, która będzie dotyczyła zwrotu poniesionych kosztów - tłumaczy Giwer.
Jeżeli nie otrzymamy od banku odpowiedzi na naszą reklamację albo klient nie zgodzi się z jej treścią, wtedy może skierować sprawę do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich lub Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego.