Dwa tysiące funtów dla przewoźnika i 600 dla kierowcy - takie kary za przewożenie imigrantów płacą Polacy. Nakładają je brytyjscy celnicy, jeśli znajdą nielegalnie przewożone osoby - pisze Dziennik Gazeta Prawna.
W ciągu ostatniego roku zapłacić musiało ponad trzy tysiące firm. Polscy transportowcy odpowiadają za blisko 1/4 przewozów przez kanał La Manche.
Ani przewoźnik, ani kierowca nie mają możliwości zabezpieczyć pojazdu przed tym, by nie dostał się do niego nikt niepowołany - twierdzą przedstawiciele transportowców.
Czasami po wykryciu nielegalnego pasażera, trzeba niszczyć też cały towar, a to dodatkowe koszty.
Ani przewoźnik, ani kierowca nie mają możliwości zabezpieczyć pojazdu przed tym, by nie dostał się do niego nikt niepowołany - twierdzą przedstawiciele transportowców.
Czasami po wykryciu nielegalnego pasażera, trzeba niszczyć też cały towar, a to dodatkowe koszty.